Este nevoie de implicarea departamentului de operatiuni in social media


Afirmatia a fost facuta de Bogdana Butnar, Industry Manager la Google Romania, care mai spune ca nu este nevoie de un nou canal de comunicare.



"Marketingul in social media este irelevant. Aduceti operatiunile (n.red. - departamentul de acest tip al unei companii) in social media. Trebuie musai legate. Veti fi intr-o goana nebuna, pentru ca apare tot timpul altceva (n.red. - adresandu-se oamenilor din marketing si referindu-se la noile retele sociale care apar sau noi modalitati de comunicare)”, a spus Bogdana Butnar, in cadrul evenimentului Social Media Summit, organizat de revista Biz.

Ea a precizat ca oamenii din departamentul de operatiuni trebuie implicati in social media pentru ca nu este vorba doar de un canal de comunicare, ci ajuta companiile sa faca business.

Bogdana Butnar a dat drept exemplu de implicare a departamentului de operatiuni codurile de bare de pe produsele promovate pe Facebook.


Ce se mai poate face in social media
"Pentru social media engagement, cele mai importante sunt comentariile, apoi, mobile optimization si social media analitycs", a adaugat Bogdana Butnar.

Ea a subliniat ca o problema este ca firmele nu se implica in subiectele de interes pentru oameni, precum ACTA, si nici in controverse despre propriile alegeri in ceea ce priveste un produs. 

"Sa intrebe pe site: cum vi se pare noua aroma de ceai? Are cineva curajul sa spuna ca a gresit cu aroma? Oamenii din PR vor spune sa nu faca asta", a detaliat Bogdana Butnar.

Ce mai pot face companiile pentru a-si implica consumatorii in social media este sa le puna intrebari din perspectiva lor, nu a firmei, sa aiba fotografii puternice cu ceea ce fac, sa mizeze pe umor si sa-i provoace pe consumatori sa spuna ceea ce nu este in neregula cu produsul lor.

"Nu toata lumea trebuie sa spuna ca-i misto (n.red. - produsul). Realitatea este ca oamenii dau like, pentru ca deja sunt loiali produsului, il cumpara. Realitatea este ca oamenii vor sa vada ceva in plus pe Facebook, nu reclama de la TV. Optiunea nu este sa le dati promotii sau nu, ci sa le dati promotii si altceva. Altceva nu inseamna extramarketing, ci sa primeasca pe social media extra engagement din partea brandului", a explicat Bogdana Butnar.

Ea a mai spus ca social media sunt un loc in care asteptarile sunt aici, iar acestor asteptari (n.red. - diverse solicitari din partea clientilor, atunci cand apare o problema) nu le poti raspunde cu mai mult marketing.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii