Flamingo: rezultatele negative din T1 2009 vor fi recuperate in S2 2009


In primul trimestru din 2009, cifra de afaceri a retailer-ului de electronice, electrocasnice si IT&C a scazut cu 40%, ajungand la 100 de milioane de lei.

Valoarea este cea bugetata, se arata in comunicatul de presa. In primul trimestru, EBITDA (n.red. -  castigul inainte de dobanzi, rate, depreciere si amortizare) a fost negativ, de minus 13,6 de milioane de lei. Pierderea este mult mai mare fata de aceeasi perioada de anul trecut, cand a fost de 0,6 milioane de lei.

Reprezentantii grupului care administreaza retelele Flamingo Computers, Flanco si Flanco World, estimeaza un EBITDA pozitiv la sfarsitul acestui an.
Rezultatul NET a fost de minus 23 de milioane de lei, fata de minus 4 milioane de lei, in primul trimestru de anul trecut.

Vanzarile pe retail ale companiei s-au redus cu 34%, comparativ cu anii precedenti. Dragos Simion, Presedintele Consiliului de Administratie al Flamingo, spune ca vanzarile magazinului online s-au redus cu 35%, in primul trimestru al acestui an.

Grupul are credite in valoare de 30  de milioane de euro. Bancile cu care colaboreaza sunt ING, BRD si Unicredit.


Recuperare in S2 2009
Reprezentantii companiei estimeaza ca vor reusi sa recupereze pierderea din primele luni ale acestui an in cea de-a doua parte a lui 2009, ca urmare a revenirii pietei. Rezultatele se vor imbunatati si pentru ca in primul trimestru din acest an grupul a continuat procesul de reducere a costurilor inceput in septembrie 2008. Astfel, au fost inchise magazinele mici si cu performante financiare reduse, iar magazinele mari si-au redus suprafata sau o parte din suprafata a fost subinchiriata.

La sfarsitul primului trimestru 2009 am obtinut structura optima cu privire la numarul de magazine si reteaua de distributie si orice inchidere viitoare nu va avea aproape nici un impact asupra vanzarilor”, se mentioneaza in comunicatul de pe Bursa de Valori Bucuresti, unde compania este listata din 2005.

Grupul mizeaza pe magazinele cu o suprafata medie (1.000 mp - 1.500 mp) si mare (2.000 mp - 3.000 mp). Cele mai multe dintre magazine inchise sunt cele Flamingo, cu suprafete mici, de aproximativ 500 mp.

Nu excludem, am discutat, dar nu am luat nicio decizie, sa inchidem vreun magazin Flanco World (n.red. - magazin mare). Numarul de magazine inchise depinde de numarul de angajati per magazin si de valoarea chiriei renegociate”, adauga Dragos Simion.

In prezent, grupului Flamingo are 90 de magazine, dintre care 29 sunt magazine Flanco World, de mari dimensiuni, de 2.000 mp - 3.000 mp.

Tendinta este ca oamenii sa se duca spre magazine mari, unde pot sa testeze produsele”, completeaza Dragos Simion.

Renegocierea chiriilor este una dintre cele mai importante masuri luate pentru a reduce costurile.

Pentru fiecare magazin am facut pana acum doua runde de negocieri din noiembrie pana acum. In functie de cum a evoluat piata, am revenit din nou la negocieri. Ne dorim ca la sfarsitul trimestrului doi sa terminam renegocierea chiriilor”, mentioneaza Dragos Simion.

La sfarsitul primul trimestru din 2009, grupul avea chirii in medie cu 10% - 15% mai mici decat in noiembrie 2008, cele mai mari reduceri fiind in provincie.

Alta masura luata de grup pentru a reduce costurile este de a avea mai putine marci la raft pentru fiecare categorie de produse. Potrivit lui Adrian Olteanu, Operations Director al Flamingo, in prezent, grupul are cu 10% mai putin produse listate, peste 13.000 de unitati. Selectia produselor eliminate a depins de perioada de care este nevoie pentru ca acestea sa fie vandute si de ofertele facute de fiecare brand pentru retailer.

Ne concentram pe produsele care pot fi vandute repede, aduc bani, care apoi vor fi din nou reinvestiti in produse generatoare rapid de cash”, detaliaza Jiri Rizek, CEO al Flamingo International.

Printre produsele care aduc cele mai multe venituri sunt LCD-urile si notebook-urile.

Alegerea unor rute mai scurte pentru transport si aprovizionarea  o data pe saptamana si nu de trei ori ca pana sunt alte masuri luate pentru a reduce costurile.


Contextul din piata
Conform datelor Flamingo, piata de electronice, electrocasnice si IT&C din Romania s-a redus in primul trimestru cu aproximativ 40%, fata de aceeasi perioada de anul trecut.

Cel mai afectat a fost segmentul produselor IT&C, care s-a redus cu 50% - 60%. Mai putin afectate au fost vanzarile de produsele albe, unde piata a scazut cu 30% - 35%.

Perceptia despre produsele IT&C este ca nu sunt de necesitate, asa cum sunt produsele albe. In cosul de cheltuieli calculatoarele sunt ultimele inlocuite, fata de frigidere sau televizoare”, mai spune Dragos Simion.

Reprezentantii Flamingo se asteapta la o revenire a pietei in a doua jumatate a acestui an, prognozand un decembrie 2009 mai bun decat cel de anul trecut, datorita ieftinirii unor categorii de produse.

Aceasta evolutie a preturilor a facut ca produse precum televizoarele LCD, camerele foto si video, notebook-urile etc., sa atinga un nivel al preturilor similar cu cel din tarile vestice sau chiar din Statele Unite”, se mai arata in comunicatul de presa.

Reprezentantii grupului considera ca acest factor ar trebui sa ii incurajeze pe consumatori sa achizitioneze produse din Romania, avand in vedere si serviciile disponibile local, precum garantia.

Jiri Rizek spune ca piata s-a imbunatatit de la luna la luna, incepand cu luna martie, dar inca nu este o crestere sustenabila. El este de parere ca de anul viitor piata va reincepe sa creasca.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii