Frisbo: primele semne care iti arata ca un magazin online are probleme de operare
Dificultatile in fluxul logistic se vad de la primele comenzi ale magazinului online, iar modul in care sunt gestionate acestea este dovada ca intreg lantul operational functioneaza sau nu, spun specialistii platformei de e-fulfillment Frisbo.
Potrivit informatiilor Frisbo, externalizarea este, prin definitie, o solutie pentru start-up-urile din e-commerce, dar si pentru comerciantii care isi extind vanzarile in afara acoperirii lor teritoriale. Astfel, nevoia de externalizare catre un serviciu profesionist poate sa apara din momentul zero, odata cu intrebarile despre nevoia de spatiu, oameni sau software.
”Primele dificultati se vad chiar la primele comenzi. Prima factura, primul AWB si prima livrare vor fi dovada ca intregul lant operational functioneaza. Poate parea hilar, insa multe magazine abia atunci descopera ca nu sunt pregatite sa opereze. Urmeaza apoi primul retur, prima factura storno si multi realizeza, de exemplu, ca platforma lor Magento nu era pregatita pentru asta. Urmeaza apoi primul varf de sezon, in care intreg operationalul e dat peste cap si toata firma factureaza sau asambleaza colete”, explica Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.
De aceea, adauga el, si cea mai frecventa greseala facuta de proprietarii sau managerii magazinului online este sa subestimeze complexitatea procesului logistic si operational, important chiar si in cazul magazinelor mici.
”De aici deriva si subestimarea costurilor reale de operare a unui magazin online, si, implicit, subestimarea profitabilitatii propriului magazin online. In portofoliul nostru exista clienti care dupa ce au apelat la e-fulfillment ca metoda de externalizare, si-au redus si cu peste 50% costurile de operare a fiecarei comenzi”, adauga Colceriu.
Beneficiul utilizarii unui serviciu de e-fulfillment de catre comerciantii online este transformarea costurilor operationale indirecte, precum depozitarea, preluarea comenzilor, gestiunea marfii, facturarea, impachetarea, livrarea sau chiar gestionarea site-ului intr-un cost direct, legat de numarul de comenzi realizate si de cantitatea de marfa aflata in stoc.
Frisbo este prima platforma de e-fulfillment de pe piata locala, lansata la inceputul lui 2014 de Okian, unul dintre principalii comercianti de carte din Romania, cu o investitie de 500.000 de euro. Cu sediul central in Brasov, Frisbo detine o infrastructura de 1.400 de metri patrati din care isi propune sa deserveasca mai multe magazine online.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.