Ilinca Rosetti, ProCredit Bank: "Speram ca criza a ajuns la un fel de platou"


Directorul general ProCredit Bank subliniaza ca in perioada 2011 - 2012 banca si-a regasit echilibrul si a intrat intr-o perioada post-criza.

 

"In criza am revizuit modul cum analizam un business si evolutia negativa. De-abia la sfarsitul lui 2009 am invatat sa traim cu criza. La inceputul lui 2009 n-am stiut sa ne adaptam crizei, astfel ca in 2009 si 2010 am avut pierderi. Intre timp, am invatat sa ne estimam disfunctiile si in prezent evolutia provizioanelor si business-ului este conform rezultatelor. In 2012 am crescut portofoliul de credite active, iar prognoza este sa terminam acest an profitabil. Rezultatele de pana in prezent ne dau incredere ca nimic din planurile noastre nu este in pericol", a mai spus Ilinca Rosetti, intr-o conferinta de presa.

Anul trecut, portofoliul de credite al ProCredit Bank a fost de 191,8 milioane de euro dintre care circa 28% credite agricole, reprezentand 53,2 milioane de euro. La sfarsitul lui 2011, activele totale ale acestei banci erau de 260,4 milioane de euro, portofoliul de depozite de 171,4 milioane de euro, iar profitul net a fost de 631.000 de euro. Valoarea medie a unui credit la aceasta banca este de 10.000 de euro.

"In criza, clientii nostri au probleme diferite, in functie de faza in care se afla business-ul. Clientii agricoli au fost cei mai fideli si isi onoreaza primii obligatiile de plata. A fost segmentul de clienti si cel mai putin afectat de criza. Dependenta unor clienti din agricultura de alte ramuri din economie este mica", a explicat Ilinca Rosetti.

Directorul general al ProCredit a mentionat ca cele mai afectate de criza au fost business-urile mici, pe care scaderea economica le-a surprins dupa ce tocmai facusera o investitie mare.

"Business-urile medii au fost mai rezistente la impactul crizei decat cele mici. Clientii foarte mari au avut cea mai mare capacitate de a rezista crizei, daca n-au fost loviti la modul fatal. La clientii mici s-au vazut imediat problemele, in 2009, dar situatia s-a stabilizat in prezent. La business-urile medii, problemele s-au vazut in 2010, dar s-au stabilizat. Business-urile mari au avut o evolutie fluctuanta, nu un model, depinzand de business", a detaliat Ilinca Rosetti.

Pe domenii, cele mai afectate de criza si care si-au platit cel mai putin creditele au fost constructiile si serviciile.

Indicatorul de performanta a calitatii portofoliului la 30 de zile la Procredit este de 5,5%, conform standardelor IFRS, implementate de anul trecut.

ProCredit Bank se afla de zece ani pe piata bancara din Romania, fiind concentrata pe finantarea IMM-urilor.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii