In urmatorii cinci ani se va trece complet la mass customisation, in publicitate
Afirmatia a fost facuta de Dan Romescu, Mobile Social Architect la Augmented Citizen Advocate, care a mai spus ca acesta este efectul imbinarii tot mai multor media.
Dan Romescu a mai spus, in cadrul evenimentului Mobile Advertising Congress, organizat de Expo Media, ca a sesizat ca in tarile dezvoltate tendinta este ca tinerii sa foloseasca display-ul interactiv, televizorul lipseste din casa si produsele media sunt accesate cand doreste utilizatorul, nu cand sunt programate, de pe tableta sau alte dispozitive electronice, in functie de produsul media dorit.
"Broadcastul a murit pentru generatia tanara. Continutul este in cloud si-l iei cand vrei tu. Si-n timeline timpul este relativ si trebuie sa te uiti la diferite obiceiuri", a explicat Dan Romescu.
Acest lucru provoaca marketing-ul sa se reorganizeze, sa faca altfel campaniile.
"Nu trebuie sa foloseasca doar Facebook, ci si aplicatiile pe telefoanele mobile. Nu conteaza doar mesajul, ci in ce context poate fi adus un mesaj. Si nu mai este vorba doar de mesaje, ci companiile trebuie sa deschida o conversatie cu clientii, sa lucreze cu ei, sa stie de ce au nevoie, sa-i asculte. Acum nu este de-ajuns sa faci zgomot in social media, trebuie sa deschizi o conversatie, iar la inceput trebuie sa-i asculti pe clienti", a subliniat Dan Romescu.
Teodora Migdalovici, Ambassador Cannes Lions Romania, a spus ca marele trend impus de telefoanele mobile este anularea ipocriziei brandurilor.
"Sablonul folosit de companiile care joaca pe cartea social media este cel al <umilirii>, abordarea de la persoana la persoana a clientilor", a precizat Teodora Migdalovici.
George Grama, Sales Manager la Ascend NetSolutions, a recomandat ca aplicatiile pentru telefoanele mobile sa se adreseze nevoii oamenilor de a sorta din zgomotul din social media - sa permita crearea cat mai usoara de continut, care sa fie relevant pentru prieteni si pentru distribuirea catre acestia.
Sales Manager-ul de la Ascend NetSolutions a pornit de la faptul ca viitorul internetului este curated web-ul, web-ul organizat - cand este accesata numai informatia relevanta, in mod organizat si util, many-to-one. Astfel de exemple sunt Twitter, Tumblr si Pinterest, care permit ca informatia sa fie mai usor inclusa in anumite categorii.
"Organizarea informatiilor devine crearea de continut, creez si sortez informatii pentru prietenii mei", a descris George Grama.
Sales Manager-ul Ascend NetSolutions a mai spus ca in prezent, in conditiile in care multe lucruri distrag atentia online, este nevoie de inserarea unor elemente care creeaza "obiceiuri" oamenilor, fie ca sunt ad-uri interactive, aplicatii mobile, site-uri.
"Daca aplicatiile nu ofera valoare, utilizatorii le blocheaza, le percep drept semi-spam", a subliniat George Grama.
Dan Romescu a precizat ca una dintre tendintele din marile economii este folosirea Augmented Reality, dar combinata cu plata prin telefonul mobil, localizare, social media, nefiind vorba doar despre tehnologie, ci despre impactul social al acesteia.
"Augmented Reality este doar o interfata, depinde pe ce o pui, ce folosesti la un proiect. Merge foarte bine pe poster, n-ai probleme de calitate din partea user-ului. In Romania, toata lumea cu care-am discutat este receptiva la Augmented Reality, dar vreau sa vad primul mare client care va investi intr-o campanie. Investitiile sunt mari, aici este provocarea", a detaliat Dan Romescu.
Dan Romescu a mentionat ca exista in jur de 200 de modalitati de folosire a Augmented Reality, depinzand de calitatea dorita, dar chiar si la nivel global, este greu de folosit pentru ca imaginile se schimba repede, este nevoie de mult spatiu, nu este inca multa experienta in domeniu, nu exista standarde si tehnologia este la inceput.
De asemenea, sunt in lucru inca multe tehnologii de Augmented Reality, care vor imbunatati experienta de folosire a acesteia si de a prezenta mai bine continutul.
Dezvoltarea Augmented Reality a inceput in 2010, cand Google a investit in domeniu, ceea ce a atras mai multi investitori si a inmultit numarul de firme din domeniu, desi tehnologia exista de circa 20 de ani.
"Nu este vorba despre continut, ci despre context, de perceptie. Cum poti transforma continutul in perceptie, asta este important", a explicat Dan Romescu.
Dan Romescu a adaugat ca exista circa 480 de aplicatii cu Augmented Reality pe iPhone si 260 in Android, dar piata nu este mare nici la nivel global.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.