In vanzari, corelarea intre profilul angajatului si viitoarele lui performante este redusa


Aprecierea a fost facuta de George Butunoiu, specialist in resurse umane si Managing Partner-ul companiei cu acelasi nume, care mai spune ca aceasta corelare, daca exista, se datoreaza doar unor detalii indirecte.

"In vanzari, performantele tin de personalitatea omului si nu de experienta, training si ceea ce invata. Este la fel ca in client service. Sunt oameni care au instinct in vanzari. Unii invata in cateva zile ceea ce au de facut, iar altii nici dupa cinci sau zece ani nu stiu", a mai spus Geroge Butunoiu, in cadrul Conferintei Nationale a Directorilor de Vanzari, organizata de Accelera.

El a adaugat ca nu poate fi trasa nicio concluzie daca este analizata experienta in vanzari, cu exceptia industriilor unde este nevoie sa se cunoasca domeniul si oamenii din acel domeniu.

"Putini angajatori au curajul sa faca angajari pe baza profilului. Studiile si analizele <post-mortem> in care se explica de ce unii au succes in vanzari, iar altii nu, pot fi interesante, dar nu nu au nicio valoare previzionala, pentru ca nu poti trage nicio concluzie despre ce ai putea face. Unele studii spun ceva, iar altele altceva. Aceste studii sunt pur speculative, fara valoare operatioanla", a adaugat George Butunoiu.

Bogdan Comanescu, General Manager al Accelera, a spus ca profilul poate fi optim pentru a lucra in vanzari, insa nu inseamna ca acel om va face vanzarea, pentru ca 50% din succesul din vanzari depinde de personalitatea vanzatorului si 50% de companie (marketing, produsul in sine, promovarea etc).

Bogdan Comanescu a mai spus ca in urmatorii zece ani totul se va vinde online si, atunci, vanzatorii vor trebui sa inteleaga psihologia cumparatorului, pentru a face profilul acestuia, si networking.

Mihai Stanescu, Executive Coach la RoCoach, a spus ca networkingul inseamna sa avem un rezultat bun in relatia dintre doua companii, care sa duca la o relatie buna intre angajati si nu invers.

Bogdan Comanescu a adaugat ca oamenii atrasi in companie depind si de modul cum faci anuntul de angajare si ca vanzatorii nu sunt tentati de salari fixe mari si bonusuri mici, ci invers.

"In start-up ai nevoie de oameni care sa munceasca cu tenacitate ca sa dezvolte firma. Mai tarziu, dupa ce firma se stabilizeaza, oamenii din firma trebuie schimbati. Companiile nu mor din cauza crizei, ci, din cauza schimbarii pe care trebuie sa o faca", a mai spus Bogdan Comanescu.

El a adaugat ca un angajat cu profil de developer, care dezvolta firma, isi uraste serviciul daca trebuie sa lucreze zece zile la fel.

Bogdan Comanescu si George Butunoiu au spus ca, daca un om nu respecta disciplina, acesta trebuie concediat, pentru ca altfel ii va influenta negativ si pe ceilaltii.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii