Irina Schrotter intentioneaza sa inchida unele magazine
Motivele sunt legate de scaderea vanzarilor, care a inceput in noiembrie 2008, si de reticienta proprietarilor de spatii comerciale de a renegocia chiriile.
"Targetul este sa rezistam, sa ramanem pe piata pana cand piata se va relansa. Ideal, ar fi sa ramanem pe 0% (n.r. - o crestere a vanzarilor), dar nu se intrevede asa ceva. Criza in acest domeniu a inceput pe 10 noiembrie, cand a inceputul postul (n.r. - Postul Craciunului, 2008). In noiembrie si decembrie vanzarile au fost cu 70% mai reduse decat in aceeasi perioada din 2007", a spus Irina Schrotter, creatoarea de moda si proprietara casei de moda cu acelasi nume, in cadrul forumului anual al industriei de lux Luxury Days, aflat la a VII-a editie.
Ea mai spune ca a inceput sa analizeze atent rezultatele financiare ale fiecaruia dintre cele sase magazine pe care le detine. Magazinul cu cele mai slabe rezultate este cel de la Chisinau, iar cele mai bune rezultate sunt in unitatile din Bucuresti, care se afla in Bucuresti Mall din zona Vitan, in Baneasa Shopping Center si pe Calea Victoriei. Celelalte magazine Irina Schrotter sunt in Iasi, Neptun si Timisoara.
“Vom inchide magazinele neperformante. Pastram unul sau doua, pe cele mai bune, iar cand se va relansa totul, vom incepe sa reconstruim", completeaza Irina Schrotter.
Pe langa analiza financiara a magazinelor, alt motiv al inchiderii de unitati este faptul ca cei mai multi proprietari de spatii comerciale nu accepta o renegociere a chiriilor.
"O solutie este ca proprietarii de spatii sa accepte sa reduca chiriile, sa trecem impreuna peste aceasta situatie. Sa nu ne bucuram ca a murit capra vecinului, pentru ca maine s-ar putea sa moara si a noastra", adauga Irina Schrotter.
Ea spune ca doar proprietarii centrului comercial Baneasa Schopping Center au anuntat-o acum trei luni ca sunt dispusi sa renegocieze chiria si asteapta o oferta din partea acestora.
In aceste conditii, Irina Schrotter a spus pentru startups.ro ca estimeaza ca in cel mai bun caz cifra de afaceri din acest an sa scada cu 30%, in cel mai rau caz cu 50%. Anul trecut, casa de moda a avut vanzari de 3 milioane de euro, cu 20% - 30% mai mult decat in anul precedent.
Creatoarea de moda spune ca unul dintre avantajele ei este ca lucreaza in lohn, ceea ce reduce mult din costuri. Casa de moda are in prezent in jur de 1.000 de colaboratori.
Pe langa unitatile din tara, produsele Irina Schrotter mai sunt vandute in alte aproximativ 20 de boutique-uri din intreaga lume, reprezentand 20% dintre vanzari. In prezent, 50% dintre cumparatorii acestei case de moda sunt strainii, care achizitioneaza produsele din Romania sau din strainatate.
"In acest an, comenzile din export au crescut, au fost chiar reconfirmate si colectia toamna - iarna lansata recent mi-a fost solicitata in avans in Statele Unite ale Americii si la Paris, pentru ca avem un produs de buna calitate, creativ si cu un pret mai bun fata de celelalte mari case de moda prezente in magazine. Exportul deja balanseaza pierderea din piata interna", adauga Irina Schrotter.
Unul dintre modurile de a-i atrage pe cumparatori este colaborarea cu vedetele. Schrotter spune ca acest lucru va face diferenta in urmatorii ani. Un alt factor care ar putea ajuta vanzarile ar fi incurajarea consumului de produse locale.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.