IT Assist: In 2010 companiile vor aborda mult mai des outsourcing-ul IT ca pe o necesitate


Potrivit lui Marius Militaru, director de marketing si vanzari la IT Assist, in 2010, companiile nu vor mai trata outsourcing-ul IT doar ca pe un subiect intens mediatizat si analizat.

In anii trecuti (2007 - 2009) companiile romanesti mici, medii si mijlocii, au inceput sa tatoneze si sa considere ousurcing-ul IT ca pe o optiune reala, iar unele au si adoptat anumite forme de outsourcing. Pe masura ce inaintam in 2010, multa lume considera ca outsourcing-ul este cea mai importanta directie pe care o urmaresc companiile care depind de IT pentru a-si desfasura activitatea. In acest an economic dificil toate companiile vizeaza eficientizarea operationala in toate departamentele, inclusiv in cel de IT”, spune Marius Militaru.

Specialistii IT Assist au urmarit indeaproape si au analizat tendintele anului 2010 pe piata IT, alcatuind si un top al certitudinilor in IT Outsourcing, se arata in comunicatul de presa.


Top 5 tendinte in IT Outsourcing. Catre ce se indreapta piata de outsourcing IT
1. Extinderea “cloud computing
Acest concept se afla la baza dezvoltarii outsourcing-ului IT. Principiul de baza este acela al folosirii unor instrumente sau aplicatii aflate in afara companiei si proprietatea unor terti pentru a suporta desfasurarea unor activitati de business din companie

2. Software as a Service (SaaS)
Companiile romanesti incep sa foloseasca tot mai multe aplicatii furnizate de catre IT Assist “in the cloud” sau in regim de inchiriere.

3. Hardware as a service (HaaS)
Acest concept foarte vast este inca la inceput in Romania iar pana acum a fost apanajul exclusiv al companiilor foarte mari cu contracte de milioane de euro. HaaS pleaca de la inchirierea de echipamente uzuale, imprimante, calculatoare, servere, periferice pana la contracte de inchiriere completa a infrastructurii insotita de managementul si mentenanta acesteia.

4. Managed Services Provider (MSP)
MSP va inlocui modelul traditional al furnizorilor de servicii IT punctuale. In anii trecuti, companiile apelau la resellerii traditionali de echipamente in speranta ca vor putea primi si servicii IT de mentenanta pentru infrastructurile IT. Modelul de lucru MSP ofera companiilor posibilitatea de a se focaliza pe core business-ul lor, lasand furnizorii specializati sa se ocupe de functiile de suport IT.

5. Dezvoltarea solicitarilor de outsourcing concentrat pe tehnologii IT
Pentru sustinerea si cresterea afacerii, companiile romanesti apeleaza la tehnologii tot mai avansate care necesita resurse specializate sau competente crescute, care nu pot fi suportate cu resursele si competentele interne. IT Assist preconizeaza pe baza trendului ultimei perioade o crestere deosebita a solicitarilor venite din partea companiilor pentru solutii de outsourcing IT specializat pentru virtualizarea serverelor, solutii de backup profesional, managementul securitati datelor.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii