Noile tehnologii le ofera companiilor acces la date relevante pentru construirea unei relatii pe termen lung cu clientii
Afirmatia a fost facuta de Marco Veremis, presedintele Upstream, exemplificand cu datele legate de hobby sau de perioada dintr-o zi cand un utilizator trimite mesaje.
Presedintele Upstream a mai spus, in cadrul evenimentului Mobile Advertising Congress, organizat de Expo Media, ca din imensa cantitate de date pe care o au la dispozitie brandurile, acestea n-ar trebui sa abuzeze de intimitatea consumatorilor si sa se foloseasca pentru publicitate de datele personale - varsta, sex, informatii financiare etc.
"A sti hobby-ul cuiva poate fi mai relevant decat datele personale. Mesajul nu depinde de datele private, ci de carisma, care s-a transferat in tehnologie in multe cazuri. The medium is not the message! Telefonul mobil este unul dintre cele mai importante canale de comunicare, dar este si personal. In viitor, celor mai multi dintre consumatori nu le va pasa atat de mult de mediu - de platforma de comunicare, cat de canal. Intai aleg canalul pe care vor sa-l foloseasca, apoi mediul", a precizat Marco Veremis.
Presedintele Upstream a mentionat ca in ultimul timp se pune tot mai mult problema folosirii eficiente a modalitatii de a ajunge la client, deoarece au aparut mai multe variante, dar nu toate sunt eficiente.
"Chiar daca este legal si ti se permite sa folosesti bombardamentul de informatii, nu inseamna ca trebuie sa o faci. Trebuie sa invatam sa vorbim mai putin, dar mai eficient. Telefonul mobil este un canal foarte eficient, dar are resurse limitate. Cum poti fi mai eficient pe telefonul mobil? Sa incerci sa te concentrezi pe cateva contacte si sa le arati ca ele conteaza. S-a trecut de la un public imens la targetare", a mai spus Marco Veremis.
Miki Devic, cofondator, CEO pentru biroul din Germania si Chief Sales Office la Httpool Group, a spus ca dezvoltarea tehnologica a telefonului mobil din ultimii trei ani, precum si aparitia tabletelor, le permite brandurilor sa afle mai usor detaliile despre consumator - stilul de viata, unde se afla etc., dar s-a schimbat modelul de consum - oamenii stau in fata televizorului si interactioneaza cu alte canale.
"Cheia este sincronizarea dintre canalele media", a subliniat Miki Devic.
Cofondatorul Httpool a mai spus ca pentru a face publicitare ar trebui sa se foloseasca partea de digital a telefoanelor mobile, nu SMS-ul, care este mult prea intim pentru a fi invadat de mesaje publicitare.
De asemenea, confondatorul Httpool a mai spus ca telefoanele mobile inteligente si tabletele permit prezentarea intr-un mod mai avansat a brandurilor si elementelor de baza ale brandurilor decat in mediul online.
"Intregul ecosistem construit in jurul telefonului mobil este de-abia la inceput. Trecerea se va mai face insa mult mai repede. De la sistemul analog la cel online s-a trecut in 15 ani, dar trecerea la telefon se va face in cinci ani", a explicat Miki Devic.
Huseyin Savas, Regional Product Expert for mSearch la Google Ireland, a spus si el ca schimbarea nu este ceva nou, ci se intampla mult mai repede.
"Mobile-ul completeaza desktop-ul. Trebuie sa te asiguri ca este o tranzitie cat mai usoara a utilizatorului de la un canal la altul. Business-ul insa nu evolueaza atat de repede. Telefoanele au cinci simturi - auz, vaz, vorbire, atingere si localizare. Modul in care folosim aceste simturi s-a schimbat ca urmare a interconectivitatii", a explicat Huseyin Savas.
Miki Devic a sesizat ca, in ultimele sase luni, la nivel global, calitatea datelor folosite de furnizorii de mobile a scazut, dar volumul a crescut mult.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.