Oamenii trebuie sa comunice prin social media, nu sa faca publicitate
Afirmatia a fost facuta de Dragos Stanca, Managerul Q2M, care subliniaza ca online-ul nu inseamna alta media, ci un nou mediu.
"Vom trece peste aceasta etapa, cand vor fi mai multi utilizatori. Publicitatea va muri si va fi inlocuita de publicitatea de brand, de la continut bine facut pana la diverse tool-uri si prietenii brand-ului. Brandul nu inseamna doar produs, ci stare, persoana (un CEO etc.) si univers de valori. Universul lumii digitale se scrie pe testatura querty, care incepe cu Q si se termina cu M", a spus Dragos Stanca, in cadrul evenimentului Social Media Summit, organizat de revista Biz.
Alexandru Negrea, Social Media Manager la BCR, a spus ca, in Romania, in acest an, vom vedea daca evoluam sau stagnam in social media, iar pentru acest lucru ar trebui sa folosite referintele de anul trecut.
"Anul trecut a fost unul experiment pentru tot ceea ce s-a facut in social media in Romania, primul cand s-a facut publicitate adevarata pe bloguri", a detaliat Alexandru Negrea.
Mugur Patrascu, Managing Partner la iLeo, a spus ca in acest an se va vorbi mai mult despre initiative si proiecte ale bloggerilor, ceea ce este foarte important ca semn al zonei in care este comunicarea.
Cum poate comunica o companie in social media
Managerul Q2M a mai spus ca tot ceea ce vinde o agentie digitala, in functie de obiective si de ceea ce este de comunicat, se intalneste in proiecte speciale si creative.
"Trebuie imbinate in dozele eficiente, pentru a ajunge la rezultate. Sunt convins ca etapa din care veneau inspre agentii spre a implementa niste adprint-uri in online a trecut, pentru ca altfel internetul va ramane eterna speranta", a detaliat Dragos Stanca.
Victor Kapra, blogger si consultant online, a spus ca cele trei reguli elementare de comunicare in social media sunt:
- de a comunica eficient cu "mamutii" (n.red. - cei cu functii de raspundere, cu un limbaj de lemn), astfel incat sa accepte ca ziaristului sa i se trimita comunicatul intr-un format cat mai aproape de cel al unei stiri;
- de a te experimenta in nume propriu pe retelele sociale;
- de a trece de la monolog la conversatie.
"80% din limbajul PR-ului din Romania este cel a cronicarului. In 80% din cazuri informatia din comunicatele de presa este utila in proportie de 30%", a detaliat Victor Kapra.
Marko Njavro, director de marketing la Bergenbier, a spus ca relevanta continutului depinde de tipul de brand, iar continutul traditional poate fi integrat in cel nou, daca se potriveste cu acesta din urma.
Social Media Manager-ul de la BCR a subliniat ca una dintre tendintele din comunicare este aceea ca se accepta tot mai putin ca atunci cand platesti pentru un serviciu sau un produs (n.red. - de exemplu o aplicatie) in acesta sa fie inclusa si reclama.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.