Pe viitor, vor avea de castigat marketerii care inteleg datele colectate online si segmentarea publicului
Jeremy Spiller, consultant pentru Econsultancy si cofondatorul agentiei White Hat Media, spune ca vor castiga cei care inteleg ca in marketingul digital este vorba in primul rand despre oameni si despre ceea ce fac ei in social media.
Jeremy Spiller a mai spus, in cadrul conferintei Digital Marketing Forum, ca in acest an va deveni tot mai importanta furnizarea de continut acelui public care se afla in cautarea de produse.
El a mai precizat ca, pentru a atrage vizitatori pe site, trebuie sa mentionezi pe landing page care este cel mai “cool” lucru pe care-l faci, iar continutul sa fie distribuit pe cat mai multe canale.
De asemenea, el a mentionat ca, pentru a fi vizibile, brandurile trebuie sa integreze toate canalele pe care le folosesc.
Consultantul Econsultancy a subliniat ca Facebook si Google sunt, de fapt, publisheri, dar pentru primul scriu gratis aproximativ un miliard de oameni, iar al doilea indexeaza continutul.
"Postezi pe Facebook pentru ca vrei sa fii cool. Iti protejezi brandul in social media, n-o spun ca sa jignesc, din contra, este genial", a detaliat Jeremy Spiller.
Alexandru Cernatescu, CEO si Head of Strategy la Infinit Solutions Agency, a prezentat sub numele de “tradigital” un concept in care, in prima etapa se face analiza brandului in mediul digital, urmata de construirea sau reconstruirea unui ecosistem de comunicare, acolo unde este cazul, si atunci cand este cazul (campanii).
Nir Refuah, VP Creative la McCann Digitak Tel Aviv, a mentionat cateva moduri prin care companiile se pot diferentia:
• sa inoveze intotdeauna
• sa gaseasca detalii si informatii in propria platforma web
• sa furnizeze valoare utilizatorilor
• sa se gandeasca la comportamentul consumatorului, la ceea ce fac ei in online
• tehnologia sa fie prima idee
• sa gandeasca la 360°
• sa reinventeze media: se pot face lucruri noi cu tehnologii vechi; de exemplu, ei au folosit intr-o campani o tehnologie Java din 1995
• sa se distreze.
Brandurile romanesti in online
Catalin Emilian, Country Manager Gemius pentru Romania&Moldova, a precizat ca, potrivit unui studiu al companiei, a scazut importanta notorietatii, dar creste importanta produselor inovative. Studiul a fost facut online in acest an, in perioada 14 ianuarie - 29 ianuarie, pe aproape 2.360 de respondenti, cu varsta intre 18 ani si 45 de ani.
In acest an, comparativ cu anul trecut, a scazut cu 3% (pana la 64%) procentul celor pentru care este important ca produsele sa fie de calitate si cu 5% (pana la 33%) faptul ca sunt produse cunoscute. A crescut faptul ca sunt produse care se vand foarte bine, cu 2% (pana la 31%), ca se diferentiaza de restul brandurilor, cu 2% (pana la 23%), si ca produsele sunt inovative, cu 5% (pana la 25%). Cei intervievati au avut optiuni multiple de raspuns.
"Scade ca importanta promovarea online si creste posibilitatea de a cumpara produsele online. Nu este important doar ca brandul sa fie acolo, ci sa interactioneze cu utilizatorii si sa le faciliteze accesul la produsele sale", a mai spus Catalin Emilian.
Comparativ cu anul trecut, in acest an, a crescut cu 1% (pana la 44%), procentul celor care spun ca este necesar sa existe online informatii despre produse/servicii si date de contact, cu aproape 1,5% (pana la 36%), procentul celor care au grija sa-si imbunatateasca imaginea, si cu aproximativ 2,5% (pana la 31%), dorinta ca produsele sa poata fi cumparate online. A ramas la acelasi nivel (29%), comunicarea cu clientii online prin intermediul cat mai multor canale (blog, newsletter, retele sociale etc.) si s-a redus cu 14% (pana la 24%), importanta publicitatii online. Cei intervievati au avut optiuni multiple de raspuns.
"Prezenta online a brandurilor romanesti s-a imbunatatit, dar ordinea insa nu s-a schimbat", a subliniat Catalin Emilian.
Cele mai prezente brand-uri pe internet sunt: Dacia (la 23%, cu 3% mai putin decat anul trecut), Borsec (13%, cu 1,5% mai mult, comparativ cu anul trecut), eMag (12,5%, cu 3,5% mai mult, comparativ cu anul trecut), Ursus (7,5%, cu 0,5% mai mult, comparativ cu anul trecut) si Dorna (6,3%, cu 1,5% mai mult, comparativ cu anul trecut). S-au luat in calcul raspunsurile spontane.
Cele mai populare branduri sunt: Dacia (25,8%, cu 1% mai putin decat anul trecut), Borsec (14%, cu 0,5% mai mult), Ursus (8,3%, cu 1,5% mai putin), Ciocolata cu Rom (8,3%, cu aproape 2% mai mult), Napolact (6,8%, cu 3,5% mai mult) si Dorna (6,3%, cu 3,5% mai mult). S-au luat in calcul raspunsurile spontane.
Respondentii au cea mai mare incredere in: Dacia (22%, acelasi nivel ca anul trecut), Borsec (14%, acelasi nivel), Gerovital (aproape 7%, cu 1,5% mai mult), Napolact (aproape 7%, cu 3% mai mult), Dorna (6,5%, cu 0,5% mai mult) si eMag (6,4%, cu aproape 0,5% mai mult). S-au luat in calcul raspunsurile spontane.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.