Pentru extinderea globala, primul truc este sa-ti doresti sa faci mai mult


Florin Talpes, fondatorul Bitdefender si Softwin, a dat ca exemplu propria companie. Decizia de a o extinde global a fost luata in momentul in care firma avea o pozitie buna pe piata din Romania si concura, de la egal la egal, cu multinationalele.


Fondatorul Bitdefender a spus, in a cincea coferinta a SEEPEA (South Eastern Europe's Private Equity and Venture Capital Association, Asociatia Fondurilor de Private Equity si Venture Capital din Sud-Estul Europei), "Funding Growth in Turbulent Times", ca urmatorul pas pentru reusita extinderii globale a unei companii este echipa care vinde produsele in alte piete.

Florin Talpes a subliniat ca este important ca echipele din alte tari sa fie de o calitate ridicata raportat la nivelul de calitate solicitat in acea piata, nu pe piata din Romania.

"N-ar trebui sa ai romani in managementul de acolo", a precizat Florin Talpes.

Radu Georgescu, presedintele Gecad si Avangate, a subliniat ca in Silion Valley talentele sunt mai bine pregatite si acolo sunt oportunitatile de exit pentru companie. Acum cinci ani, Avangate a deschis un birou in Silicon Valley.

Tamas Nagy, Managing Directorul Advent Central and Eastern Europe, a mentionat ca in momentul in care se extind in afara granitelor, antreprenorii au mari probleme in ceea ce priveste piata, adaptarea, competitia, desi acasa performeaza bine.

"Trebuie sa inteleaga care este nivelul competitiei pe noua piata", a detaliat Tamas Nagy.

Fondatorul Bitdefender a mai spus ca una dintre problemele din educatie este aceea ca facultatile din Romania nu pregatesc oameni de marketing si de vanzari, doar companiile fac acest lucru, dar este nevoie de mult coaching si training.

"Piata antreprenoriala din Romania trebuie educata. Nu sunt multe astfel de moduri de educare. Am vazut multe astfel de proiecte in ultimii ani, dar modul cel mai bun de a face educatie sunt acceleratoarele. Sa fim atenti cum cresc acceleratoarele in urmatorii ani", a subliniat Florin Talpes.

Radu Georgescu spera ca, in scurt timp, sa se materializeze initiativele de tip angel investor care incearca sa se formeze in tara noastra, dintre care sa reuseasca cel putin una, deoarece acest lucru va educa piata.

Pentru finantare, Mihai Sfintescu, Partner la 3TS Capital Partners, a estimat ca in iulie sau august vor lansa un fond pentru IMM-urile din Romania, orientat mai mult catre firmele din tehnologie.

Florin Talpes si Mihai Sfintescu au subliniat ca este nevoie ca fondurile de investitii sa-si explice mai mult produsele si sa le prezinte mai bine antreprenorilor ceea ce pot face impreuna.

"Un fond de investitii aduce o validare firmei fata de clienti, alti competitori si alti investitori, pentru ca firma a trecut printr-un filtru, iar riscul de a face afaceri cu acea firma este redus. Prima intrebare sau a doua pe care ne-o punem este cat de capabila este echipa sa execute planul de dezvoltare. Este important ca echipa de management a companiei sa fie puternica, pentru a face managementul de zi cu zi. Obiectivul este sa investim in afaceri care se dezvolta, sa le sprijinim, dar nu sa conducem afacerea", a detaliat Mihai Sfintescu.

Partenerul 3TS a subliniat ca experienta a aratat ca nu ideea este importanta, ci executia.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii