Pentru o companie, primul pas in managementul riscului de credit este analiza riscului clientilor
Declaratia a fost facuta de Leonidas Kotsaftis, Director Credit Rating la ICAP Group, care a adaugat ca al doilea pas este observarea intregului portofoliu, pentru a analiza riscul creditului.
Afirmatiile au fost facute in cadrul conferintei de "Management al Riscului de Creditare", organizate de ICAP Romania si Cycle European, ambii membri ai ICAP Group.
Dupa ce compania analizeaza portofoliul, clientii trebuie monitorizati, pentru a se vedea care sunt zonele de risc in portofoliu.
A treia etapa este de a gasi solutii ca firma sa se apare impotriva creditelor riscante de la clienti.
Ultima etapa este de a vedea cum poate sa transfere riscul de credit.
"Riscul de credit al unui client afecteaza si credibilitatea companiei tale. Daca ai un client cu un risc ridicat, de la care nu iti poti incasa facturile, vei deveni la randul tau o companie cu un risc ridicat si piata isi va piede increderea in tine", a mai spus Leonidas Kotsaftis.
El recomanda ca informatiile colectate de agentii de creditare sa fie date spre analiza celor de la vanzari, celor de la marketing, celor care se ocupa de politicile de credit si celor care fac strategia.
Astfel, se stabileste care este profilul de client vizat de firma, ceea ce elimina o parte din riscul creditarii. De asemenea, compania evita ca oamenii de la marketing si vanzari sa-si directioneze campania de promovare si produsele spre clienti nepotriviti, ceea ce iarasi reduce poate din costuri si creste eficienta.
Leonidas Kotsaftis a subliniat ca managementul riscului de credit trebuie integrat in managementul riscului pentru companie.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.