Piata bunurilor de folosinta indelungata a fost de 271 milioane de euro in trim I 2010


Conform studiului GfK TEMAX, acesta cifra reprezinta o scadere de 25% fata de aceeasi perioada de anul trecut, fiind la cel mai redus nivel de cand se face studiul, primul trimestru 2007.

De asemenea, piata s-a redus si cu aproximativ 36,7% fata de ultimul trimestru de anul trecut, se arata in comunicatul de presa.

GfK TEMAX® Romania este un indicator dezvoltat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piata produselor de folosinta indelungata.

Sectorul Foto a fost singurul care a crescut comparativ cu primul trimestru de anul trecut, cu 2,5%.

"In valori absolute, performanta acestui trimestru a fost cu doua milioane de euro, mai redusa decat valorile atinse in fiecare din ultimele trei trimestre ale anului 2009", se subliniaza in studiu.

Piata electrocasnicelor mici a scazut cu 5,3% in primul trimestru din acest an fata de aceeasi perioada de anul trecut, fiind foarte aproape de nivelul din trimestrul doi de anul trecut, cu vanzari de 17 milioane de euro.

Un important impact negativ asupra acestei pietei l-au avut aspiratoarele care au avut o scadere de 8% in primele trei luni din acest an fata de aceeasi perioada de anul trecut, pentru ca reprezinta aproximativ 35% din totalul electrocasnicelor mici.

Piata de electronice de larg consum s-a redus cu 7,6% in primul trimestru din acest an fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 57 milioane euro. Din aceasta piata vanzarile de televizoare cu ecran plat detin un loc fruntas in ierarhie, cu aproximativ 40 milioane euro din total, vanzarile in primul trimestru al acestui an fiind constante fata de primele trei luni de anul trecut.

"Avand in vedere tendinta sociala de petrecere a timpului liber in confortul propriului camin, dar si evenimentul sportiv major care va avea loc in acest an – Cupa Mondiala FIFA din Africa de Sud, ne putem astepta ca restul produselor TV/ Audio (cu exceptia camerelor video si MP3/MP4 player-e) sa inregistreze cel putin aceleasi valori ca in 2009", se mentioneaza in studiu.

Piata electronicelor mari s-a redus cu aproximativ 13% in primele trei luni din acest an fata de aceeasi perioada de anul trecut, ajungand la 58 milioane euro.

"2009 a fost un an in care deprecierea pretului a atins un nivel inalt pentru aproape toate produsele din categoria electrocasnicelor mari. Astfel, un an 2010 mai bun ar putea necesita o investitie in segmentele inovatoare, precum incastrabilele - un segment stabil pe tot parcursul anului 2009 - sau imbunatatiri ale caracteristicilor pentru a incetini traiectoria descrescatoare in ceea ce priveste pretul si evitarea adancirii intr-o piata instabila", se mai spune in comunicatul de presa.

Echipamentele de birou au scazut cu 27,6% in primul trimestru din acest an comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut, atingand zece milioane euro.

Sectorul Telecom s-a redus in primul trimestru al acestui an cu 34,7%, pana la 42 milioane euro.

"Acest lucru poate fi justificat prin declinul pretului mediu de achizitie pe piata pentru telefoanele mobile si printr-un nivel ridicat de subventionare de catre operatori. Desi ne confruntam cu o crestere negativa, smartphone-urile continua sa inlocuiasca telefoanele mobile clasice in preferinta consumatorilor. Este posibil ca cifra totala de afaceri pentru smartphone-uri sa schimbe soarta sectorului in viitor", se subliniaza in studiu. 

Sectorul IT s-a micsorat cu 38,2% in primul trimestru al acestui an fata de aceeasi perioada de anul trecut, ajungand la 80 milioane euro. Cauzele sunt situatia economica, reducerea cererii pe segmentul business-to-business, care detine o cota mare  din piata IT.

In studiu se subliniaza ca in ciuda faptului ca segmentul PC desktop a prezentat o tendinta negativa, laptop-urile au avut o mare contributie la cresterea pietei. Acest rezultat pozitiv al laptop-urilor se datoreaza cresterii vanzarilor de netbook-uri care, la randul ei, are la baza preturi mai reduse.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii