Piata promotiilor cu participare prin sms a fost in crestere in 2009
Potrivit Voxline Communication, cresterea s-a datorat faptului ca, intr-un an de criza, rezultatele concrete materializate in vanzari si cuantificarea exacta si rapida a acestora au permis un bun ROI in cazul acestui tip de promotii.
Informatiile se regasesc in rezultatele monitorizarii realizate de compania Voxline Communication asupra pietei de promotii prin SMS in 2009, se arata in comunicatul de presa.
Campaniile cu promotii cu participare prin sms au stat in 2009 sub semnul eficientizarii costurilor si resurselor. Cu toate acestea, acest gen de comunicare s-a dezvoltat atat ca numar de noi branduri implicate, cat si ca valoare a premiilor acordate, ca numar al participarilor, dar si din punct de vedere al cheltuielilor implicate.
Un alt motiv pentru care promotiile cu participare prin sms au fost in crestere anul trecut il reprezinta faptul ca restrangerea bugetelor de marketing si publicitate a determinat orientarea spre rezultate concrete, iar mobile marketing-ul ramane in continuare unul din instrumentele cu care pot fi atinse obiectivele brandurilor, avand un caracter personal si aplicabilitate multipla si fiind la indemana. (Citeste aici mai multe despre cum te pot ajuta campaniile de mobile marketing)
Anul trecut, a crescut interesul pentru actiunile de marketing orientate mai ales spre impulsionarea vanzarilor, iar mecanismele cu participare prin sms s-au dovedit foarte bine primite de cumparatori.
Evolutia promotiilor prin SMS in 2009
In 2009 brandurile au investit din ce in ce mai mult in experienta vizuala a consumatorului cu brandul, alaturand promotiilor traditionale prin sms website-uri dedicate. Astfel, un procent de 55% dintre campanii au fost insotite de acest gen de site-uri, unde activitatea nu se rezuma doar la inscriere in promotie, existand diverse modalitati de retinere a consumatorului cat mai mult pe site prin jocuri, licitatii, user generated content, feed-uri rss de la bloguri etc. De cele mai multe ori, aceste activitati suplimentare au fost recompensate cu premii suplimentare.
Cu toate acestea, interesul pentru reducerea costurilor a facut ca in cazul a 44% dintre promotii sa se recurga doar la componenta de inscriere prin sms. O parte din brandurile care au utilizat doar canalul sms pentru inscriere in promotie, au evitat tiparirea de coduri unice pe produse, solicitand ori trimiterea seriei/numarului bonului de casa, ori trimiterea numelui brandului sau raspunsul la o intrebare. Utilizarea aceluiasi numar de telefon pentru mai multe promotii simultane ale aceluiasi brand a fost observata si in 2009.
Premiere in 2009
Anul 2009 a adus cresteri in randul campaniilor efectuate pentru alimente (atat ca numar de campanii derulate, cat si ca numar de companii), bauturi alcoolice, precum si cele pentru tigari. Cu toate acestea, au fost observate si scaderi drastice in ceea ce priveste numarul de companii din domeniul aparaturii electronice/electrocasnice, cosmetice/detergenti si constructii, care au apelat la acest gen de campanii.
“Intr-un an de criza, in care canalele clasice de media au atras mai putini bani de la branduri (comparativ cu ceilalti ani), am putut vedea cel putin trei promotii ale caror costuri de implementare/desfasurare se apropie de 100.000 euro”, spune Bogdan Apostol, business development manager la Voxline Communication.
S-a remarcat de asemenea si prima campanie cu suport de inscriere si prin site mobil. Tot in 2009, unele branduri au revenit la promotii prin clasicul talon, fie in locul participarii prin sms, fie ca alternativa la inscrierile prin sms/web/call center.
Chiar daca este considerat un an de criza, au existat companii care au desfasurat pentru prima data promotii prin sms in 2009. Printre acestea se numara: Albalact (Zuzu), Agrana (Margaritar), Macon Deva, SOLLERS PPD (J&B), Carolli Prod 2000 (Carolli), Nordic Import Export Co (Rio Mare), Cotnari (Grasa de Cotnari), United Euro Distributions (Murfatlar), Ringier (TvMania) - acelasi numar de companii noi inregistrat si in urma monitorizarii din 2008, an de crestere economica.
Din punct de vedere al premiilor, in 2009 a fost depasita valoarea din 2008, ajungandu-se la premii cumulate de aproximativ 25 milioane de lei cu TVA inclus. Din punct de vedere al traficului generat de campanii, in urma monitorizarii, se poate estima un numar de circa 20 milioane de sms-uri, participarile cele mai numeroase fiind la tigari si bauturi racoritoare.
“Valoarea pietei de promotii cu participare prin sms, raportat doar la numarul de mesaje tranzitate, la care adaugam costul mediu de realizare a aplicatiilor si un cost mediu de abonament lunar, ar depasi un milion euro in 2009, cea mai mare valoare anuala inregistrata de acest tip de actiuni care folosesc marketingul mobil”, spune Dan Virtopeanu, director general la Voxline Communication.
Estimari pentru 2010
“In 2010, estimam ca brandurile cunoscute pentru dinamismul lor (Pepsi, Coca Cola, unele branduri de tigari, unele branduri de bauturi alcoolice) vor continua sa inoveze metodele de inscriere in promotii, creand o punte intre inscrierea in promotie si experienta consumatorului cu brandul pe orice canal. Anul 2009 se remarca prin introducerea unei noi modalitati de inscriere in promotie, avand la baza tot telefonul mobil - inscrierea prin intermediul unui site mobil. Probabil in 2010 vom avea cel putin cinci branduri care vor utiliza si acest canal de inscriere in promotii. De asemenea, ma astept sa creasca interesul acordat experientei consumatorului cu brandul, daca in 2009 s-a dublat numarul campaniilor care au avut si web site dedicat, nu vad de ce acest trend nu ar continua si in 2010” declara Bogdan Apostol , Business Development Manager, Voxline Communication.
Voxline Communication a monitorizat pe parcursul anului 2009 circa 60 de campanii de marketing prin sms, realizate de 35 de companii, numar asemanator cu promotiile desfasurate in 2008.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.