Restaurantele “La Mama” incep extinderea in franciza


Francizele se vor acorda doar in afara Bucurestiului, in urmatorii cinci ani urmand sa se ajunga la un numar de 50 de francizati.

Printre orasele vizate pentru extinderea prin acest sistem se numara Brasov, Cluj, Sibiu, Timisoara, Iasi, Constanta si Bacau, se arata in comunicatul de presa. Dezvoltarea retelei pe piata din Bucuresti nu va fi facuta prin acordarea de francize, ci prin investii proprii ale companiei-mama care detine brandul, Trotter Restaurant.

"Am decis sa ne extindem in franciza pentru ca marile orase ale Romaniei se dezvolta cu o viteza fantastica si puterea de absobrtie este extraordinara”, spune Catalin Mahu, proprietarul lantului de restaurante “La Mama”.

Cei care vor sa obtina o franciza nu trebuie sa mai fie  implicati si in alte afaceri. Detinerea unui spatiu pentru un restaurant este o conditie pe care antreprenorii ar trebui sa o indeplineasca, dar nu este una esentiala.

Taxa pentru intrarea in sistemul de franciza este de 35.000 de euro (TVA inclus). Suma acopera  know how-ul si folosirea brandului “La Mama” in comunicare (manual de operatiuni, manual de identitate al brandului, training realizat de catre specialistii retelei, etc).

Taxa de redeventa pe care francizatul va trebui sa o plateasca variaza intre 5% si 8 % din cifra de afaceri, in functie de locatie, de zona unde va fi deschis restaurantul si de stadiul de dezvoltare in care se afla afacerea.

Vom aplica taxe mai mici in perioada de lansare a noului restaurant, iar  cand restaurantul va ajunge la maturitate vom aplica taxa maxima care este de 8%”, spune Catalin Mahu.

Compania-mama, va percepe si o taxa de marketing, care va fi solicitata cand reteaua de francizati va avea o acoperire nationala si vor trebui realizate si implementate proiecte nationale de promovare sau comunicare.

Dupa demararea activitatii, un francizat isi poate recupera investitia in doi ani jumatate - trei ani, din profit", spune Catalin Mahu.

“La Mama” este o retea independenta de restaurante, un brand romanesc, lansat in anul 1999, numarand la ora actuala sapte restaurante. Cifra de afaceri inregistrata anul trecut a fost de aproximativ opt milioane de euro, in acest an estimandu-se o crestere de 50% a acesteia.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii