Romania, pe locul 7 in topul preferintelor retailerilor internationali, in 2008
Potrivit unui raport al CB Richard Ellis (CBRE), anul trecut au intrat pe piata romaneasca un numar de aproximativ 20 de branduri internationale.
Astfel, Romania s-a aflat in primele zece locuri la nivel mondial, din punct de vedere al numarului de nou veniti pe piata de retail, conform raportului "How Global is the Business of Retail?" al CBRE.
La aceasta categorie, Romania a fost devansata de Arabia Saudita, Kuweit, Serbia, Indonezia, EAU si Turcia, se arata in studiul citat.
In raport se precizeaza ca intrarea Romaniei in Uniunea Europeana a coincis cu deschiderea unor noi centre comerciale, ceea ce a permis retailerilor internationali sa-si deschida primele lor magazine in tara.
Alti factori care au determinat intrarea pe piata romaneasca a noilor branduri internationale au mai fost cresterea puterii de cumparare din ultimii ani, imbunatatirea indicatorilor economici generali si stabilitatea politica din Romania, conform comunicatului de presa al CBRE|Eurisko.
Reprezentantii companiei sunt de parere ca, in ciuda contextului economic actual, piata din Romania ramane in continuare atractiva pentru branduri de renume mondial. Dintre acestea, ei le enumera pe cele care si-au deschis de curand primele magazine in Bucuresti - C&A, Decathlon, Imaginarium, Mladinska, Glou, Cortefiel, Peacocks - dar si pe cele care urmeaza sa vina - GAP, Bebe, Vero Moda, Jack&Jones etc.
Totusi, din punct de vedere al numarului total de retaileri prezenti pe piata romaneasca, anul trecut, tara noastra a ocupat locul 35, conform raportului citat. Pe primele trei locuri la acest capitol s-au situat Marea Britanie, Spania si Franta.
Raportul a avut in vedere 280 dintre retailerii internationali de top din 67 de tari, care acopera majoritatea economiilor lumii.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.