Sondaj: Creste numarul de clienti care prefera rezervarile online
Potrivit unui sondaj efectuat de site-ul de rezervari hoteliere CaptainGO.com, 60% dintre cei chestionati prefera un site de rezervari hoteliere, in timp ce doar 22% apeleaza la agentii de turism.
Sondajul a fost efectuat in perioada 3 - 15 octombrie 2009, pe un esantion de 286 de cetateni romani cu domiciliul in tara si in strainatate, se arata in comunicatul de presa.
Potrivit rezultatelor sondajului citat, un procent de 88% dintre cei chestionati au incredere in conceptul de rezervari online, iar 65% au facut o rezervare printr-un astfel de site. Asta sugereaza o incredere sporita in mediul online, desi romanii sunt in continuare suspiciosi cand vine vorba de plata prin internet.
Sondajul arata ca jumatate dintre cei chestionati n-au facut niciodata o plata online cu cardul, iar 63% prefera sa faca o rezervare online, dar sa plateasca la receptia hotelului.
Atat pentru un sistem de rezervari, cat si pentru o agentie, cea mai importanta este oferta de hoteluri. Astfel, 77% dintre cei chestionati doresc o varietate cat mai mare de hoteluri.
"De asemenea, un client doreste tarife exacte si actualizate, vrea sa stie cu siguranta daca hotelul are camere libere in perioada cautata, dar vrea sa beneficieze si de cel mai mic pret posibil pentru rezervarea respectiva”, spune Lavinius Marcu, fondatorul CaptainGO.com.
In plus, calitatea unui site, dar si a unei agentii, e data de recenziile despre hotelurile din baza de date. Un procent de 65% dintre cei chestionati considera ca recenziile constituie un factor decisiv in luarea deciziei.
Impartirea esantionului s-a facut in functie de varsta respondentilor astfel: sub 20 ani (2%), intre 20 si 30 ani (35%), intre 30 si 40 ani (31%), intre 40 si 50 ani (22%), iar peste 50 ani (10%). Chestionarul a fost alcatuit din 15 intrebari despre rezervari hoteliere.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.