Sprijina.ro - o noua platforma romaneasca de crowdfunding
In mai putin de un an, reprezentantii sprijina.ro si-au propus sa transforme platforma in cea mai mare comunitate online dedicata cauzelor si proiectelor dezvoltate de romani.
Sprijina.ro acopera, in prezent, 28 de categorii de cauze/proiecte, de la antreprenoriat, la educatie, cultura, sport, mediu sau calatorii, se mentioneaza intr-un comunicat de presa.
Platforma este dedicata atat initiatorilor cauzelor, care beneficiaza de consultanta si know how-ul echipei Sprijina.ro in construirea, publicarea si promovarea proiectului, cat si celor care doresc sa sustina financiar si moral cauzele sau proiectele de interes.
Sprijina.ro este un proiect 100% romanesc, dezvoltat de o echipa de antreprenori si specialisti cu expertiza in online, web developement, promovare si fundraising.
Potrivit fondatorilor platformei, aceasta poate fi utilizata, in calitate de initiator, de catre orice persoana juridica, ONG sau persoana fizica, cu conditia sa aiba nationalitate romana, varsta de peste 18 ani si idei demne de aplicat. In ceea ce priveste sustinatorii, acestia pot fi persoane fizice, companii sau organizatii non-profit, din orice colt al lumii.
"In 2014, companiile romanesti au utilizat doar un sfert din plafonul de sponsorizare deductibil de catre autoritati pentru a sprijini cauze si proiecte cu perspectiva. Este un procent mult sub media europeana, de 43%. Si vorbim de un plafon ce a depasit suma de 500 milioane euro in Romania, anul trecut. Este evident, atunci, potentialul crowdfunding-ului ca solutie nu doar de finantare, dar si de promovare, sustinere a unor proiecte exceptionale", spune Remus Pakei, Project Manager Sprijina.ro.
Sustinatorii proiectelor care aleg sa se implice concret pot sprijini financiar cauzele exclusiv prin transfer bancar sau plata online cu cardul, urmand ca, ulterior, sa poata opta pentru plata via SMS.
In ceea ce priveste initiatorii cauzelor, acestia benefiziaza de sprijinul constant al echipei Sprijina.ro in proiectul lor, de la momentul zero al initierii cauzei, publicarea acesteia - timp de 30 de zile calendaristice, si finalizare. Pentru un proces cat mai eficient si simplu de urmarit, initiatorii cauzelor de pe Sprijina.ro au la dispozitie si un calendar de actiuni, structurat pe cele 30 de zile.
”Ce ne dorim sa transmitem, atat publicului larg, inca neobisnuit cu conceptul de crowdfunding, cat si celor care se gandesc sa initieze o cauza, este ca actiunea de crowdfunding nu inseamna exclusiv strangere de fonduri. inseamna, in primul rand, validarea unui proiect sau a unei idei, din partea unor sustinatori empatici cu obiectivul cauzei. Mai inseamna expunere la o audienta avizata si in crestere, promovare si popularitate pentru brandul, ideea sau proiectul inscris pe platforma”, adauga Remus Pakei.
Pentru a se asigura de un start bun al cauzei, initiatorii trebuie sa urmareasca, in primul rand, structura acesteia: titlul concis si la obiect, mesajul scurt si de impact, care va face legatura intre proiect si potentialii sustinatori, o poza de profil sugestiva, categoria in care se inscrie proiectul, descrierea acestuia - detalii cat mai exacte, video cu informatii relevante de maxim trei minute, beneficiarul cauzei, alti membri, recompensele propuse sustinatorilor.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.