Studiu: 71,2% dintre respondenti si-au modificat comportamentul de consum, ca efect al crizei economice


Studiul a fost realizat de Mednet Marketing Research Center pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori din Romania, in perioada 16 - 23 noiembrie 2009.

Procentul celor care si-au modificat comportamentul de consum se imparte in urmatoarele segmente: 45,9% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica; 9,3% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate; 16% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica, se arata in comunicatul de presa.

Restul de 28,8% dintre respondenti, care au afirmat ca nu si-au modificat comportamentul de consum ca efect al crizei, sunt persoane tinere, fara copii, care au venituri de peste 3.000 lei/familie si au studii superioare.

Comparativ cu inceputul anului 2009, procentul celor care s-au declarat afectati in foarte mare si mare masura de criza este in crestere (de la 28,6% in februarie 2009, la 36,4% in noiembrie 2009), in timp ce procentul celor care sunt afectati in mica masura sau deloc este in scadere (de la 38,7% la 26,6%).

Cele mai afectate de criza economica se declara a fi femeile cu varsta cuprinsa in intervalul 55 - 65 de ani, cu un nivel de educatie ”sub liceu” si cu un venit mai mic de 1.500 lei/familie.

Efectele pe care criza economica le-a avut asupra familiilor respondentilor se refera la: pierderea locului de munca de catre el sau un membru al familiei - este avuta in vedere familia extinsa (22,4%), reducerea salariului sau a castigurilor salariale ale acestuia sau ale unui membru al familiei (43,9%), pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (20,7%), precum si cresterea ratelor din cauza devalorizarii leului (22,8%).

Alte efecte mentionate de catre participantii la studiu au fost urmatoarele: cresterea preturilor, lipsa comenzilor/contractelor/inchiderea firmei, pensia mica in raport cu cheltuielile, inghetarea si intarzierea platii salariilor, devalorizarea leului, aparitia conceptului de prudenta.

In realizarea studiului, au fost intervievate telefonic un numar de 854 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 - 65 de ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,35%.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii