Studiu: in 2012, companiile investesc pana la 500 euro pentru instruirea unui manager
Studiul realizat de EXEC-EDU arata ca firmele din Romania investesc in medie 478 de euro/an pentru pregatirea si dezvoltarea unui manager si 265 de euro/an pentru un angajat.
Studiul "Tendinte in piata de training si dezvoltare in anul 2012" releva faptul ca managerii romani prefera in continuare trainingul clasic altor forme de invatare precum e-learning sau coaching si mentoring, se mentioneaza in comunicatul de presa.
Imbunatatirea relatiilor in echipa si a comunicarii sunt considerate cele mai importante pentru dezvoltarea managerilor de mijloc, in timp ce, pentru managerii de top, se apeleaza in principal la cursuri de leadership si la coaching.
Studiul mai arata ca, in privinta abilitatilor hard in afaceri, in 2012 angajatorii isi doresc ca middle si top manageri sa poata gandi si actiona strategic. Desi nevoile de invatare si dezvoltare au crescut, bugetele de training ale companiilor se mentin in 2012 la nivelul celor 2011.
Pentru dezvoltarea abilitatilor angajatilor, companiile folosesc in principal activitatile experientiale "on the job" (rotatia posturilor si invatare prin activitatea practica desfasurata la birou). Astfel, angajatii companiilor intervievate lucreaza in medie pana la 17 zile pe an in alte departamente sau pe alte posturi, pentru a acumula experienta si noi cunostinte. Totodata, din ce in ce mai mult in aceasta perioada, companiile apeleaza la training intern (13,4%), in procent aproape egal cu trainingul oferit de furnizori externi (12,7%).
In evaluarea necesitatilor de training, interviul cu managerul direct are un rol semnificativ, 87% din respondenti mentionandu-l ca metoda de stabilire a programului de dezvoltare dedicat angajatilor. Alte instrumente folosite in acest scop sunt, in ordinea importantei, chestionarul de evaluare a performantei (73,9%) si interviurile cu angajatii (54,3%).
Recomandarile de la prieteni si colegi sunt mai importante decat internetul si retelele sociale in alegerea furnizorului de training.
Studiul confirma tendinta in crestere referitoare la preferinta organizatiilor pentru cursurile personalizate (68,7%), adaptate obiectivelor specifice ale acesteia, in detrimentul celor open (33,3%), la care pot participa cursanti din mai multe organizatii.
Studiul EXEC-EDU a fost realizat in perioada aprilie - mai 2012, pe baza unui chestionar adresat managerilor de resurse umane si managerilor generali din 184 de companii care investesc constant in training in ultimii ani si care activeaza in industrii diferite, de la servicii financiare, farmaceutice, comert si distributie pana la IT&C si auto.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.