Studiu: Jumatate dintre respondenti au un buget mai mic pentru sarbatorile de iarna, fata de anul trecut


Studiul a fost realizat de Mednet Marketing Research Center pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori din Romania, in perioada 16 - 23 noiembrie 2009.

Potrivit studiului citat, bugetul mediu alocat pentru sarbatorile de Craciun si Revelion din acest an este de 1.523,29 lei, se arata in comunicatul de presa. Un procent de 51,9% dintre respondenti au afirmat ca acest buget este mai mic decat cel de anul trecut.

Pentru produsele alimentare ocazionate de sarbatorile de iarna, respondentii intentioneaza sa aloce in medie 556,13 lei, aceasta suma fiind pentru 47,6% dintre ei mai mica, fata de cea alocata anul trecut pentru aceasta categorie de cheltuieli.

Produsele nealimentare specifice sarbatorilor de iarna (brad, ornamente, imbracaminte, incaltaminte) au o pondere mai mica in bugetul de cheltuieli, consumatorii de la oras, alocand in medie 321,09 lei acestei categorii de produse. Ca si in cazul celorlalte tipuri de cheltuieli, bugetul alocat este mai mic pentru 45,3% dintre respondenti, comparativ cu anul trecut.

Reducerea cheltuielilor pentru sarbatorile de iarna se va face in doua directii. Participantii la studiu vor renunta in totalitate la anumite produse, pe care anul trecut le-au cumparat, cum ar fi: ornamente pentru bradul de Craciun (70,4%), bradul de Craciun (56,5%), bauturile alcoolice (40,9%), prajituri/cozonaci (32,7%); dar si alte tipuri de produse printre care se numara: electronice/electrocasnice, imbracaminte/incaltaminte, bijuterii, cosmetice/parfumuri, excursii, produse de lux etc. Un alt comportament de consum este dat de faptul ca respondentii intentioneaza sa cumpere in cantitate mai mica sau mai ieftine produse din carne (35,6%), legume, fructe (37,0%) etc.

In ceea ce priveste calatoriile/excursiile organizate in perioada sarbatorilor de iarna, in jur de 10% dintre persoanele intervievate au alocat un buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.312,50 lei.

De asemenea, bugetul alocat iesirilor in oras/la restaurant in perioada Craciunului si a Revelionului este pentru 47,3% dintre respondenti mai mic decat anul trecut, fiind in medie de 346,28 lei.

Si bugetul pentru cadouri a fost afectat de efectele crizei, avand o valoare medie de 526,82 lei, fiind pentru aproape 50% dintre participantii la studiu mai mic decat anul trecut.

Potrivit reprezentantilor Mednet, chiar daca suma pe care au alocat-o pentru cadouri este mai mica sau cel mult egala cu cea de anul trecut, 81,4%  dintre persoanele intervievate intentioneaza sa cumpere totusi cadouri cu ocazia sarbatorilor de iarna.

Tipurile de cadouri pe care respondentii intentioneaza sa le cumpere sunt: articolele de imbracaminte/incaltaminte (54,5%), cosmetice/parfumuri (37,4%), jucarii (30,6%), ciocolata/cafea (20,4%), carti (17,4%), bijuterii/ceasuri (14,8%) etc.

Cei care au declarat ca nu vor cumpara cadouri (18,6%) sunt persoane cu varsta peste 55 de ani, care nu mai au copii sub 18 ani, au venituri mai mici de 2.000 lei/familie si se declara afectati de criza in “foarte mare masura” si “in mare masura”. (Citeste aici mai multe despre cum a afectat criza financiara comportamentul de consum al respondentilor.)

Un procent de 52,6% dintre participantii la studiu nu obisnuiesc sa stabileasca un buget pentru sarbatorile de iarna, in timp ce 33,4% fac acest lucru cu regularitate, iar 12,9% vor stabili unul pentru anul in curs.

Totusi, procentul celor care economisesc bani pentru sarbatorile de iarna se ridica la 45,4%. In acelasi timp, exista si respondenti (6,1%) care intentioneaza sa imprumute bani pentru sarbatorile de iarna din acest an.

In realizarea studiului, au fost intervievate telefonic un numar de 854 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 - 65 de ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,35%.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii