Studiu: Pe piata moderna de retail, hypermarketul ocupa primul loc in mintea cumparatorilor romani
Potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center, valoarea indicelui de recunoastere asistata este foarte buna pentru hypermarketurile real,-, Metro si Carrefour.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ in orasele Bucuresti, Timisoara, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Brasov, Oradea, Sibiu, Targu Mures si Suceava, in perioada 7 - 23 septembrie 2009, se arata in comunicatul de presa.
Potrivit studiului citat, hypermarketul real,- are o valoare a indicelui de recunoastere de 99,6%, in timp ce notorietatea spontana este 62,1%, iar notorietatea top of mind de 25,9%.
In cazul, Metro Cash&Carry notorietatea asistata a fost de 98,7%, iar notorietatea spontana de 47,4% si o notorietate top of mind de 10,1%.
Valoarea indicelui de recunoastere asistata pentru Carrefour este de 98,2%. In schimb, hypermarketul ocupa pozitia a doua, dupa real,-, in ceea ce priveste notorietatea spontana (54,6%) si notorietatea top of mind (22,8%).
Dupa cum reiese din studiul Mednet, real,-, Carrefour, Cora, Kaufland si Auchan au acumulat un capital de imagine foarte mare, avand o identitate puternica in randul consumatorilor intervievati (n. red. - in acest caz a fost luata in considerare asocierea spontana a brandului cu sloganul aferent).
La nivelul intregului esantion, real,-, Carrefour si Kaufland sunt retailerii cei mai apreciati (n. red. - a fost evaluat raspunsul la intrebarea: ”Care sunt magazinele pe care le apreciati cel mai mult?”).
Notorietatea pe orase
Analiza diferentiata pe cele zece orase cuprinse in esantion releva faptul ca notorietatea spontana este diferita de la oras la oras. In orasele Sibiu, Oradea, Craiova, Targu Mures si Timisoara, real,- este primul hypermarket care le vine in minte respondentilor, in orasele Brasov, Constanta si Bucuresti prima pozitie este ocupata de Carrefour, in Cluj Napoca de Cora, iar in Suceava de Kaufland.
Si in cazul gradului de apreciere au fost inregistrate diferente de la un oras la altul. In Bucuresti, Brasov si Constanta, Carrefour ocupa pozitia de lider, iar in orasele Oradea, Craiova, Sibiu, Timisoara si Targu Mures real,- este cel mai apreciat magazin. In Cluj Napoca pe cea mai buna pozitie se situeaza Cora, iar in Suceava Kaufland.
Pentru realizarea studiului au fost intervievate telefonic un numar de 2.403 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 ani - 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ± 1,99%.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.