Succesul antreprenorial, o combinatie intre a avea dreptate si a fi norocos


Afirmatia ii apartine lui Mark Randall, Chief Strategist la Adobe, care este de parere ca un antreprenor poate sa ia anumite masuri pentru a reduce cantitatea necesara de noroc, insa acesta va fi tot timpul un factor.

El mai spune ca antreprenorii trebuie sa aiba rabdare - s-ar putea sa dureze ceva timp sau sa necesite multiple incercari pana cand toate elementele se vor alinia.

Daca un start-up isi ia zborul de la inceput atunci e greu de stiut in ce privinte ai avut dreptate si in ce privinte ai fost norocos. Majoritatea start-up-urilor vor fi nevoite sa pivoteze si sa faca ajustari de-a lungul drumului ca sa gaseasca succesul. Partea buna a acestui proces e faptul ca tinde sa dezvaluie fundamentele care conduc afacerea. S-ar putea sa fii de asemenea ajutat de noroc, precum in cazul unor anumiti factori externi din piata, dar va fi mult mai clar ce ai facut bine si unde ai avut noroc”, spune pentru startups.ro Mark Randall, care va vorbi la Conferinta How to Web, la inceputul lunii noiembrie.

Acestea sunt lucruri foarte importante de stiut, pentru ca pe masura ce compania creste, norocul se poate schimba, de exemplu fortele externe din piata pot sa se modifice brusc. Constientizarea acestor lucruri il ajuta pe un antreprenor sa faca anumiti pasi in avans pentru a reduce impactul acestor schimbari.

In ceea ce priveste abilitatile pe care trebuie sa le aiba un antreprenor pentru a avea succes in afaceri, el spune ca este necesara abilitatea de a atrage, identifica si recruta oameni talentati; totul depinde in final de asta. Apoi urmeaza abilitatea de a defini si comunica o viziune concreta. Potrivit lui, majoritatea celorlalte calificari precum finantele, ingineria, vanzarile sau marketing-ul sunt bine de avut, insa nu sunt necesare unui fondator.

Mark Randall a avut, inainte de a deveni antreprenor, o cariera de succes ca magician. In ceea ce priveste elementele comune dintre cele doua cariere, el spune ca sunt doi factori care s-au transmis si care ii sunt de ajutor.

El spune ca primul lucru este sa ai un simt de "showman", crearea produselor si serviciilor extraordinare stand in delectarea audientei in toate felurile in care ea se asteapta si in a o surprinde.

Al doilea lucru care s-a transmis de la magie e intelegerea felului in care noi, oamenii, ne auto-pacalim. Oamenii cred ca magicienii creeaza iluzii care ii pacalesc. Magicienii stiu ca nu-si pacalesc audienta. Audienta se pacaleste pe sine. Magicianul doar creeaza conditiile care permit aceasta auto-inselaciune. E arta de a le da celor din audienta toata materia prima de care au nevoie pentru a-si construi propriile iluzii in mintile lor. Pe masura ce inveti arta magiei, descoperi ca iluziile apar din faptul ca audienta face presupuneri false. Ei construiesc propria reprezentare interna a lumii din jur, care este corecta in unele privinte si incorecta in altele. Magicienii fac in asa fel incat diferentele dintre ceea ce se intampla cu adevarat si ceea ce se intampla in mintea celor din audienta sa fie din ce in ce mai mari. Apoi, magicianul darama aceasta diferenta dintre perceptie si realitate. Puterea disonantei de cunoastere in acel moment e ceea ce creeaza sentimentul placut de surpriza si mirarea de copil pe care o numim <magie>”, spune el.

Potrivit lui Mark Randall, intelegerea acestui proces poate fi de o importanta nepretuita in viata si in afaceri, deoarece toata lumea face presupuneri care rezulta in perceptii incorecte ale realitatii aproape in fiecare zi. In general, aceste erori sunt minore, dar intr-o lume cu mize mari precum cea a start-up-urilor, sa ai abilitatea de a pune la indoiala presupunerile pe care altii le-ar accepta cu usurinta poate face toata diferenta.

Multe afaceri noi, cu potential, pornesc in categorii pe care lumea le-a considerat ca fiind deja explorate, precum piata motoarelor de cautare inainte de Google sau music player-ele portabile inainte de introducerea iPod-ului. Fiecare dintre ele a dus o piata deja existenta intr-o alta directie. Sa te intorci inapoi la o piata sau o categorie de produse si sa testezi presupunerile de baza poate fi cheia gasirii unei oportunitati imense, nedescoperite inca”, adauga Randall.

El mai spune ca o afacere profitabila poate fi intemeiata si daca fondatorul sau nu este pasionat de domeniul respectiv, insa pasiunea este importanta, deoarece atrage curiozitatea.

Marii antreprenori tind sa fie curiosi in ceea ce priveste lucrurile care ii intereseaza. Nu doar putin curiosi, ci o curiozitate de nestapanit, fanatica, obsesiva. Si hranirea acestei necesitati e ceea ce il face pe antreprenor sa realizeze conexiuni intre idei si concepte pe care altii nu le-ar lua niciodata in calcul. Atunci cand sfatuiesc un start-up sau ofer consultanta unei corporatii, s-ar putea sa nu fiu la fel de pasionat de categoria specifica a produsului lor, insa am tendinta sa accept doar acele angajamente care imi provoaca spiritul de curiozitate. As putea fi interesat sa descopar ce nu functioneaza sau as putea fi curios sa aflu unde se ascunde oportunitatea nedescoperita inca. Pentru mine, acest tip de provocare e nu doar intriganta, e foarte distractiva”, adauga Mark Randall.

Aflata la cea de-a treia editie, conferinta How to Web va fi structurata in 24 de prezentari si paneluri, in cadrul carora se va discuta despre antreprenoriat, dezvoltarea afacerilor si tendintelor web, la care se vor adauga workshop-uri dedicate tehnologiilor web si mobile, precum si antreprenoriatului online.

 

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii