Unul din doi romani vrea sa isi cumpere o masina pana in 2010


Portretul-robot al viitorului posesor auto din Romania ar fi: barbat tanar, necasatorit cu venit peste medie.

Informatiile se bazeaza pe un studiu realizat de GE Money in cinci tari europene: Cehia, Germania, Polonia, Romania si Ungaria. Conform studiului, peste jumatate din romani intentioneaza sa achizitioneze o masina in urmatorii doi ani, comparativ cu doar 30% dintre maghiari, 33% dintre nemti, 37% dintre polonezi si 39% dintre cehi, se arata in comunicatul de presa.

Tot jumatate din romani declara ca, daca ar achizitiona o masina, ar cumpara doar una noua, nefolosita. Un procent de 39% din romani si 41% dintre maghiari si-ar cumpara o marca straina de masina, la polul opus aflandu-se nemtii, cu doar 6%.

Peste 56% dintre cei care vor sa isi cumpere o masina noua ar plati pentru aceasta in jur de 8.400 de euro. Cehii si polonezii ar plati in jur de 7.000 euro pe o masina la mana a doua, iar nemtii pana la 13.400 de euro tot pentru o masina second hand.

Principalele cinci criterii pe care romanii le iau in considerare in momentul in care isi achizitioneaza o masina sunt: conditiile tehnice (foarte importante in proportie de 78%), consumul de combustibil (63%), vechimea (57%), abia apoi pretul (52%) si in final dotarea masinii (48%).

"Dorinta si deschiderea romanilor de a investi intr-o masina sunt absolut normale pe o piata in plina dezvoltare cum este cea romaneasca. Estimam ca cererea va continua sa creasca si in urmatorii ani, doar ca, pe masura ce piata se va stabiliza si va intra in etapa de maturizare - in aproximativ doi ani - se va observa o o dezvoltare a pietei auto second hand, urmand aceeasi directie prezenta in restul tarilor incluse in acest studiu", spune Felicia Relenschi, CEO Motoractive Leasing, companie ce face parte din GE Money.

In toate cele 5 tari in care a fost realizat studiul, principala sursa de finantare pentru cumpararea masinii o reprezinta propriile economii. Dupa acestea, urmatoarea optiune a romanilor este finantarea printr-un imprumut de nevoi personale, ori un imprumut auto de la o banca (36%).

Atat pentru romani, cat si pentru nemti, principalele criterii de selectie a unei finantari, credit sau imprumut auto, sunt: dimensiunea ratelor lunare, posibilitatea de plata in avans - cu sau fara penalitati - si suma pe care o vor plati in plus fata de costul masinii.

Din studiu reiese ca 42% dintre romani si 43% din nemti nu isi pot inchipui viata fara masina. Pentru majoritatea tarilor analizate principala utilitate a masinii este deplasarea la si de la birou in timp ce pentru 29% dintre romani masina este parte din jobul lor. De altfel, 21% dintre romani declara ca posibilitatea de a folosi masina companiei este cel mai important criteriu, in afara de salariu, in luarea deciziei de a se angaja sau nu undeva.

Studiul, realizat de compania de cercetare de piata TNA AISA la initiativa GE Money, a fost efectuat in perioada ianuarie-februarie 2008 pe esantioane reprezentative din cinci tari din Europa: Cehia, Germania, Ungaria, Polonia si Romania. Persoanele intervievate apartin exclusiv mediului urban, au varste cuprinse intre 18 si 60 de ani si sunt adulti care iau decizii sau participa in procesul de luare a deciziei in ceea ce priveste achizitia masinii.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii