Vinexport estimeaza vanzari de 1 milion de euro in China, in 2010
Aceasta cifra reprezinta 10% din afacerile producatorului de vin din judetul Vrancea, in acest an, China fiind principala piata de distributie externa pentru acesta.
"Este doar inceputul. China reprezinta o piata gigant, neafectata inca de criza mondiala. Estimarile indica un volum al pietei de 91.025 mii litri - aproximativ 121,46 milioane de sticle - la un pret mediu de vanzare de 3,12 dolari/sticla, conform companiei de cercetari de piata Baharat Book Bureau. Pentru anii urmatori ne propunem sa crestem ponderea vinurilor de peste 3,75 dolari, acesta fiind in prezent cel mai mare pret de vanzare cu care suntem prezenti pe piata din China", spune, intr-un comunicat de presa, Angela Mares, directorul de marketing al Vinexport Romania.
Pentru acest an, compania estimeaza afaceri de circa zece milioane de euro.
Vinexport a inceput sa exporte in China anul trecut, cand veniturile din aceasta tara au reprezentat 2,8% din vanzari.
"In conditiile actuale de evolutie a pietei europene si a Romaniei in particular, orientarea clara a Vinexport este catre pietele din regiunea Asia-Pacific, iar obiectivul principal al companiei pentru 2010 il reprezinta promovarea vinurilor sale pe piata asiatica", se mai arata in comunicatul de presa.
Vinexport exporta pe piata chineza produse din toate gamele sale (Gurban, Vinul Vanatorului, Puterea Ursului, Putna, Centenar si Weisser).
Pentru a-si atinge tinta, Vinexport a participat la targ-ul de vinuri, Vinexpo - The international wine and spirit exhibition for Asia-Pacific, care a avut loc in perioada 25 - 27 Mai 2010, in Hong Kong. Vinexport Romania a fost unul dintre cei 11 producatori romani de vinuri, membri ai Asociatiei Producatorilor si Exportatorilor de Vinuri, care au participat la standul de tara al Romaniei.
"Vinexpo 2010 Hong Kong este cel mai mare targ de vinuri la care Vinexport a participat pana in prezent si cel mai mare targ de profil din China - Hong Kong. S-au prezentat expozanti din intreaga lume - companii mari, cu renume mondial, dar si companii mici, dornice sa patrunda pe piata chineza", mai spune directorul de marketing Vinexport Romania.
Pana in 2012, Vinexport isi propune sa atinga o cota de 1% din importurile totale de vin imbuteliat in sticla de 0.75 l ale Chinei. Prin urmare, compania continua planurile de investitii in tehnologia de productie si pentru extinderea distributiei.
Pe langa China, in regiunile extracomunitare, compania mai exporta in Hong Kong si Macao.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.