Strategia Oceanului Albastru
Autor: W. Chan Kim, Renée Mauborgne
Editura: Curtea Veche
Anul aparitiei: 2007
Titlu original: ”Blue Ocean Strategy. How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant”
Cui se adreseaza: antreprenorilor, managerilor, directorilor de vanzari sau marketing
Exista o lunga istorie a competitiei acerbe dintre companiile care lupta pentru cele mai bune cote de piata, incercand sa se diferentieze de restul firmelor. In economia supraaglomerata de astazi, competitia are ca rezultat aparitia unui ”ocean rosu”, in care rivalii se straduiesc sa acapareze un ”bazin” de profit din ce in ce mai restrans. Kim si Mauborgne sunt de parere ca viitorii lideri de piata vor reusi nu incercand sa elimine concurenta, ci creand ”oceane albastre”, alcatuite din zone ale pietei nedisputate si capabile de o dezvoltare rapida.
”Strategia oceanului albastru” ofera o metoda sistematica de transformare a concurentei intr-un element irelevant. Examinand o gama larga de miscari strategice realizate in mai multe ramuri economice, cartea pune in lumina cele sase principii pe care orice companie le poate aplica pentru implementarea cu succes a strategiei oceanului albastru. Aceste principii se refera la retrasarea granitelor pietei, concentrarea asupra imaginii de ansamblu, depasirea cererii existente, ordonarea diferitelor secvente in succesiunea lor corecta, depasirea obstacolelor organizationale si punerea in practica a strategiei.
Renuntand la gandirea strategica traditionala, aceasta carte-reper deschide o perspectiva noua si indrazneata pentru companiile care doresc sa aiba in viitor un cuvant de spus in domeniul lor de activitate. Prin urmare, nu concura cu rivalii tai - determinai-i sa devina irelevanti!
Despre autori:
W. Chan Kim este co-director al Institutului INSEAD Blue Ocean Strategy si fost profesor al Universitatii Michigan Business School, SUA. A fost board member si advisor in cadrul multor corporatii multinationale in Europa, SUA si Asia. Este de asemenea advisory member pentru Uniunea Europeana si Country Advisor al Malaeziei.
Renée Mauborgne este membru de onoare si profesor de strategie al INSEAD si co-director al Institutului INSEAD Blue Ocean Strategy. Ea este de asemenea membru al Boardului de Advisori al presedintelui Barack Obama pentru HBCU (Historically Black Colleges and Universities), membru al World Economic Forum si co-fondator al comunitatii Blue Ocean Strategy Network (BOSN).
Pretul cartii la editura: 27 lei
Citeste aici alte prezentari ale unor carti dedicate antreprenorilor.
Publicat pe 5 Mai 2011 la ora 14:49