Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Bogdan Nitu spune ca o aplicatie poate avea o singura facilitate, dar utila, care sa raspunda foarte bine unei nevoi specifice a unui grup de oameni si care sa fie si relevanta pentru un anumit brand.
"Spre exemplu, un brand poate face o aplicatie care sa ajute oamenii sa gaseasca cel mai apropiat bancomat de locul in care se afla", explica Bogdan Nitu.
Dan Virtopeanu mentioneaza ca facilitatile pe care ar trebui sa le includa o aplicatie pentru telefoanele mobile sunt de doua categorii: unice (camera foto, diferiti senzori pe care ii poate accesa doar o aplicatie nativa) si specifice telefonului mobil, care pot fi accesate si printr-o aplicatie mobile web based (click2call, click2sms).
"In functie de obiectivele aplicatiei, sunt facilitati pe care poate nu este cazul sa le implementam la fiecare aplicatie, de exemplu, folosirea accelerometrului", explica Dan Virtopeanu.
Cum se stabileste design-ul pentru o aplicatie de mobile
Dan Virtopeanu subliniaza ca design-ul este un factor critic in succesul unei aplicatii mobile, atat in modul in care utilizatorul interactioneaza cu aceasta (cat mai usor, intuitiv si comod), cat si in modul in care este organizata informatia, viteza de acces la informatie si terminand cu partea pur vizuala.
Bogdan Nitu mentioneaza ca design-ul unei aplicatii este parte din experienta, fiind important ca aplicatia sa fie cat se poate de intuitiva.
"In general, design-ul trebuie sa fie cat mai simplu si sa ofere orientare rapida, facila. Nu consider ca exista elemente obligatorii de design. Daca, spre exemplu, o aplicatie este destinata unui search, importanta este usurinta de cauta, poate chiar prin metode variate de cautare si afisare a rezutatelor. Iar daca, de exemplu, aplicatia ofera o forma de entertainment, designul este parte din respectiva forma de entertainment si poate fi oricat de complex posibil, atata timp cat aplicatia poate fi rulata de suporturile mobile", adauga Bogdan Nitu.
Valentin Nagacevschi completeaza ca navigatia simpla si intuitiva prezenta in partea inferioara a aplicatiei trebuie prevazuta cu text indicativ si imagini sugestive.
"Contrastul si rezolutia ridicata a elementelor grafice asigura calitatea aplicatiei. Butoanele din aplicatie trebuie sa fie suficient de mari si la fel si distantate intre ele, pentru a permite o interactiune fara erori. Pentru ca spatiul pe ecran este restrans, acesta trebuie folosit foarte judicios, mereu avand in vedere interactiunea cu utilizatorul", precizeaza Valentin Nagacevschi.
Mihai Dragan enumera printre principalele elemente de design care ar trebui sa fie luate in calcul la realizarea unei aplicatii: navigarea, fie ca este vorba de un simplu meniu, fie una prin mai multe zone dintr-un joc; cromatica si corpul de text folosit; pictograma aplicatiei.
Pentru ce platforme ar trebui sa fie lansate aplicatiile de mobile
Platformele recomandate de consultantii de mobile marketing pentru aplicatii sunt Android si iOS (iPhone si iPad), deoarece utilizatorii le folosesc cel mai mult.
"O aplicatie hibrid, undeva la mijloc intre un webapp si o aplicatie nativa, poate fi o solutie rapida, mai putin costisitoare si foarte utila pana la un anumit numar de utilizatori", spune Mihai Dragan.
Dan Virtopeanu spune ca recomandarea platformei mobile folosite se poate face din doua perspective: a celei mai mari audiente si a platformei pentru care dezvoltarea se poate face cu mai putine eforturi.
"Prin perspectiva audientei, prima platforma pe care o recomand este Android. In acelasi timp, dat fiind fragmentarea mai mare a sistemului de operare Android, dezvoltarea unei aplicatii pentru iOS poate fi mai eficienta din punct de vedere al resurselor implicate. Anul trecut, mai mult de doua din trei telefoane inteligente vandute au fost cu sistemul de operare Android, a carui cota de piata a crescut spectaculos, inclusiv in tarile unde Apple avea o pozitie buna se vede cresterea Android. In Marea Britanie, aproape jumatate dintre smartphone-urile in functiune folosesc Android si peste un sfert iOS. Si in Romania Android a crescut foarte mult, fara indoiala, va depasi 50% cota de piata anul acesta", explica Dan Virtopeanu.
Aceeasi recomandare o face si Valentin Nagacevschi, care subliniaza ca a alege doar una dintre platforme inseamna a renunta la jumatate dintre clienti.
"Pentru celelalte platforme mobile insa, se recomanda o versiune mobile web a aplicatiei, evident, lipsita de facilitatile native", detaliaza Valentin Nagacevschi.
Bogdan Nitu adauga faptul ca, daca se observa ca marea majoritate al publicului tinta foloseste doar o anumita platforma, atunci ar dezvolta-o intai pentru acea platfroma si ar evalua serios daca se justifica dezvoltarea pe alta platforma.
Cat costa dezoltarea unei aplicatii pentru telefonul mobil
Consultantii de mobile marketing spun ca pretul pentru dezvoltarea unei aplicatii variaza, de obicei, intre 2.000 de euro si 10.000 de euro, in functie de complexitate, numarul de platforme, numarul de utilizatori vizati, design, disponibilitate si calitate (viteza cu care se incarca, interactiunea, calitatea graficii si frecventa erorilor).
Valentin Nagacevschi spune ca in cazul firmei sale, pe langa pretul aplicatiei, lunar, companiile client platesc intre 5% si 10% din valoarea initiala, pentru mentenanta acesteia (hosting, suportul tehnic, consultanta de marketing mobile, actualizarea continutului), dar pretul initial nu depaseste 5.000 de euro.
"Pe langa aspectul trendy si nice-to-have, aplicatiile trebuie privite pragmatic ca un canal de comunicare cu clientii, prin care business-ul ii va loializa prin interactiuni si campanii ce incurajeaza implicarea fata de brand. In consecinta, pentru aplicatiile mobile se poate calcula un ROI (return-on-investment) care sa asigure la final, un profit crescut pentru business", explica Valentin Nagacevschi.
Dan Virtopeanu mentioneaza ca oportunitatea investitiei intr-o aplicatie poate fi analizata raportat la economiile pe care le poate genera o aplicatie, veniturile viitoare, pozitionarea companiei in relatia cu clientii sau in raport cu competitia.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Primele criterii in functie de care o companie ar trebui sa stabileasca lansarea unei aplicatii pentru telefoanele mobile sunt obiectivele si utilitatea sau beneficiile, atat pentru clienti, cat si pentru companie.
Posibilitatile de contact n-ar trebui sa lipseasca din nicio aplicatie.
Design-ul unei aplicatii este parte din experienta, fiind important ca aplicatia sa fie cat se poate de intuitiva.
Cand compania isi face o aplicatie care ii ajuta brandul in comunicare, aceasta ar trebui sa fie oferita gratis catre consumatori.
Pretul pentru dezvoltarea unei aplicatii variaza intre 2.000 de euro si 10.000 de euro, in functie de complexitate, numarul de platforme pentru care este dezvoltata, numarul de utilizatori vizati, design, disponibilitate si calitate.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 10 Aprilie 2013 la ora 21.27