Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Obstacole legate de franciza
Printre problemele cu se poate confrunta francizatul se afla alegerea si aprobarea de catre francizor a furnizorilor de materii prime. Cu cat brandul este mai cunoscut, cu atat standardele de calitate sunt mai ridicate.
“De cele mai multe ori, aceste standarde nu pot fi atinse decat prin constructia de catre francizat a unui QCC (quality control center) care produce si respecta calitatea materiilor prime”, explica Raluca Stanciu.
Aceasta unitate de productie reprezinta un cost important de start-up pentru francizat, investitia fiind intre cateva zeci de mii de euro si cateva sute de mii de euro.
Tendinte pe segmentul francizelor
Reprezentanta CHR Consulting spune ca restaurantele de tip fast food au mai mare cautare in noul context, pentru ca nu sunt influentate de timpul de sedere la masa (se merge pe varianta take away), meniul este variat si preturile sunt inca competitive pentru clientul final.
Dintre marcile internationale din domeniu, Raluca Stanciu spune ca sunt purtate in prezent discutii cu Papa John’s (pizza delivery and restaurant), TapasBar, BBQ Chicken, Rosso Cafe, pentru venirea pe piata romaneasca.
“Cele mai stranse negocieri se poarta pe planurile de expansiune pentru urmatoarea perioada, incertitudinile legate de numarul de deschideri fiind influentate de instabilitatea pietei”, explica reprezentanta CHR Consulting.
Parteneriatele dintre restaurante si hoteluri
“Intotdeauna un hotel cu o clasificare de la trei stele in sus va avea obligatoriu un restaurant propriu, potrivit impunerilor criteriilor de clasificare, dar mai ales portivit necesitatilor operationale”, explica pentru startups.ro Paul Marasoiu, consultant in industria ospitalitatii si presedintele companiei de consultanta hoteliera Peacock Hotels.
Insa, Marasoiu spune ca un hotel de doua stele poate avea un parteneriat cu un restaurant aflat in vecinatate, dar hotelul trebuie oricum sa ofere micul dejun intr-un spatiu propriu, dedicat.
“Oricare dintre aceste hoteluri, oricare ar fi categoria, poate oferi spre exploatare unui tert spatiile de productie culinara, depozitare si salonul de servire, cu conditia sa se integraze in conceptul hotelului si sa respecte normele si standardele impuse de nivelul de clasificare”, precizeaza consultantul in industria ospitalitatii.
Ce te ajuta sa ai success
Expertii in domeniul HoReCa spun ca succesul este asigurat de calitatea serviciilor prestate de personalul angajat si de produsele oferite. De asemenea, conteaza amplasarea si dotarile, insa acestea vin pe un loc secundar.
Dragos Petrescu sfatuieste ca serviciile sa fie permanent monitorizate. Un atu pe care antreprenorul il poate valorifica consta in serviciile adaugate sau specializarea pe anumite nise de piata. (Citeste aici trei idei inedite de afaceri in domeniul restaurantelor)
“Evenimentele sunt de preferat, acestea asigura un numar mare de clienti si un meniu stabilit in prealabil”, spune Sorin Ghencea.
Specialistul Horeca Expert ii sfatuieste pe clienti sa nu faca rabat la calitate, sa investeasca in ceea ce ii face memorabili in fata clientilor si sa se implice personal in managementul afacerilor lor. Insa, antreprenorii pot apela si la consultanta specializata in domeniu.
“Pe toti cei care doresc sa inceapa o astfel de afacere ii indrumam pe baza experientei acumulate, catre echipamentele ce se potrivesc cel mai bine locatiei, tipului de clienti si meniului planificat”, explica Ghencea.
Jucatorii din domeniu spun ca nu este obligatoriu ca restaurantul sa aiba un chef consacrat, ci important este ca meniul sa fie de calitate. Un bucatar bun costa aproximativ 2.000 de euro pe luna.
Fondatorul City Grill ii sfatuieste pe antreprenorii care vor sa lanseze o astfel de afacere sa adopte o strategie ponderata, cu asteptari rezonabile.
Avize necesare
Sorin Ghencea spune ca in operarea unui restaurant trebuie sa fie respectate o serie de reguli legate de fluxul tehnologic, in conformitate cu normele Directiei Sanitar Veterinare (DSV).
“Autorizatiile ce se refera direct la obiectul de activitate se iau de la DSV. Acestea sunt cele mai importante si trebuie avut in vedere ca ele nu inclocuiesc celelalte autorizatii necesare, cum ar fi cea de la Pompieri, de exemplu”, spune Ghencea.
Fondatorul City Grill recomanda ca antreprenorul sa apeleze la un consultant HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points), care poate oferi suport privind documentatia legala in calitate de expert in domeniul sigurantei alimentelor.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Redactor: Lidia Ionita
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 21 Mai 2009 la ora 02.22