Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Publicitate in saloanele de infrumusetare
Imaginati-va un client care sta pe un scaun intr-un salon de infrumusetare, privind catre un poster langa oglinda, care spune <incearca produsul X aici>. Hairstilistul il <obliga> sa priveasca in fata, catre poster. Bea o cafea sau un ceai sau un alt produs X, oferite de salon inr-o ceasca branduita. Zaharul este pus dintr-un plic branduit. Asteptand sa se usuce parul, poate citi revistele livrate de noi in saloane si poate discuta cu personalul salonului despre produs si campanie. La plecare, platind bonul fiscal, primeste si un cupon de concurs, care, completat, poate aduce ca premiu exact acel produs din campanie. Asta intelegem prin neconventional”, spune pentru startups.ro Lucian Toma, director Salon Style Media.

Pana in acest moment, campaniile Salon Style Media au inclus produse de ingrijire personala, lanturi de restaurante, cafea, ciocolata, masini, decoratiuni interioare, edituri, medicamente si suplimente alimentare, clinici medicale si asigurari de sanatate, pensii private, lanturi de farmacii, complexe rezidentiale, bauturi alcoolice, sucuri, parfumuri, electrocasnice, televiziuni etc.

Lucian Toma spune ca, pentru moment, nu exista niste instrumente dedicate masurarii eficientei acestui tip de promovare, in afara de repetitivitatea campaniilor. Totusi, se mai pot adauga elemente ca trimiteri de sms cu codul gasit doar in salon sau completari de taloane pentru concursuri desfasurate doar in saloane, verificandu-se astfel raspunsurile venite din saloane.

Comunicare prin Bluetooth
Telefonul mobil a devenit un accesoriu nelipsit si, mai mult, rata de penetrare a telefoniei mobile in Romania este de peste 100%. Spre deosebire de alte canale dedicate comunicarii pe telefonul mobil, comunicarea via Bluetooth nu este spam, deoarece inainte de transmisia de date efectiva, se procedeaza la un protocol de interogare care solicita acceptul utilizatorului pentru transmisia mesajului”, explica Andreea Pali.

Cei mai multi clienti care au apelat la acest sistem sunt companii din domeniile FMCG (Axe, Sprite, Bvlgari, Nestea, Ballantine’s, Ursus) sau retail (Altex), dar si clienti precum Money.ro, BCR Open Romania, Orange-LG, Boom TV etc.

Pretul unei campanii prin  Bluetooth variaza intre cateva mii de euro si cateva zeci de mii de euro. In afara de durata si numarul de servere utilizate, printre factorii de influenta se numara variatia de cost e-data, dar si alte elemente ale strategiei utilizate - campanie locala sau nationala, accesul la internet pentru extragerea datelor de la distanta etc.

Astfel de campanii se pot derula punctual pe durata a catorva luni (de exemplu, doar in weekend-uri) sau inchegat pe durata a una - doua luni. Am avut insa si campanii de doar cateva zile”, spune Andreea Pali.

In ceea ce priveste masurarea eficientei, comunicarea prin Bluetooth poate furniza informatii despre numarul de telefoane cu Bluetooth activ identificate (audienta potentiala), a numarului de mesaje acceptate dar si refuzate.

Publicitate in toalete
Suporturile publicitare amplasate in toaletele restaurantelor sau cluburilor sunt potrivite companiilor din toate domeniile de activitate, dupa cum a precizat pentru startups.ro Cristian Dragan, director executiv Oops Media. Prin astfel de campanii se poate promova un produs sau se poate face cunoscuta o mica afacere.

Printre clientii Oops Media s-au numarat companii din domeniile auto (Mitsubishi, Renault, Jeep, Toyota), comunicatii (Vodafone, Romtelecom, Zapp), cosmetice (Dove), farmaceutice (Foltene), bauturi alcoolice (Stella Artois, Tuborg, Becks, Ballantines, Heineken), bauturi nealcoolice (Coca Cola, Borsec, Burn), radio (KissFm, Radio21, Radio Guerrilla).

Potrivit lui Cristian Dragan, pretul unei campanii incepe de la 50 de euro/luna pentru inchirierea unui panou, restul se deduce matematic in functie de numarul de luni si panouri contractate. In medie, o campanie poate ajunge undeva la 5.000 de euro - 6.000 de euro.

In ceea ce priveste masurarea eficientei acestui tip de promovare, s-au efectuat sondaje la iesirea din restaurant/toaleta, rezultatul fiind unul surprinzator de bun, in sensul ca mesajele afisate sunt retinute de aproximativ 80% dintre consumatori”, precizeaza Cristian Dragan.

Publicitate pe mana curenta a scarilor rulante
Principalul atu al acestei metode de promovare este interactivitatea cu brandul (consumatorii iau contact direct cu brandul) in locul unde se fac cumparaturile - mall, hipermarket, aeroport, metrou. De aceea, este portivita pentru companii din industriile FMCG, banking, auto, telecomunicatii”, explica Razvan Marincoi.

Pentru o campanie derulata intr-un mall, companiile cu un buget de promovare echilibrat pot apela la un mix format din Escads (n. red. - numele sub care se gaseste suportul in portofoliul Brand Management) impreuna cu branding-ul partial al balustradelor din sticla ale scarilor rulante.

Firmele cu un buget extins pot apela la suportul Escads alaturi de o decorare partiala a balustradelor (pentru a mentine un impact vizual marit asupra mesajului aflat pe mana curenta), impreuna cu un stand-up column la intrarea in mall si un stand cu prezentare de produs si distributie flyere sau sampling.

Avand in vedere ca este o tehnica cu rezultate imediate in volumul de vanzari, este recomandata folosirea ei in timpul unei promotii”, precizeaza Razvan Marincoi.

Reprezentantul Brand Management spune cu nu poate oferi o estimare de pret, pentru ca acesta variaza in functie de lungimea scarilor in discutie, de perechea sau perechile de maini curente si de timpul de campanie, recomandat a fi de maximum 60 de zile (garantia de utilizare optima a filmului care se aplica peste mana curenta a scarilor rulante).

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Publicitatea neconventionala inseamna orice iese din mediile de comunicare sau metodele de panotaj clasice, sau orice surprinde publicul prin amplasare, format sau idee.
Indoor-ul este o nisa de publicitate considerata clasica in afara, dar oarecum neconventionala la noi din perspectiva proiectelor de tip special care pot fi realizate.
Neconventionale sunt acele campanii care surprind, impresioneaza si marcheaza consumatorul.
Prin proiecte speciale se poate intelege si utilizarea creativa a spatiului indoor - de exemplu, in cazul publicitatii in lift se pot realiza de la sampling-uri la colantari de lift, modificarea luminii ambientale, a mirosului etc.

Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.