Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Proprietatile listate pe site sunt de toate tipurile, insa ponderea cea mai mare este detinuta de cele rezidentiale (apartamente, case si vile). Proprietatile de pe site-urile de FSBO nu sunt afisate in exclusivitate doar pe unul dintre aceste site-uri.
"Sunt anumite bunuri pentru care nu are rost sa platesti comision, cum ar fi identificarea unei garsoniere in Vitan. Intr-adevar, o cladire de 20 de milioane de euro sau o cladire din Piata Victoriei nu va fi vanduta printr-un site de tip FSBO, pentru ca ai nevoie de o armata de avocati, de specialisti, de oameni care sa faca studii de fezabilitate ale unei afaceri, dar pentru cumpararea unui apartament nu mai are rost existenta unui agent”, spune pentru startups.ro Vlad Hancu, Managing Partner la Online Solutions Development, care detine site-ul vindesingur.ro.
Fiind legata de piata imobiliara, piata FSBO este activa in special primavara si toamna, atat pentru listarea, cat si pentru cautarea de proprietati.
Preturile percepute de site-uri
Pentru postarea unui anunt pe un site tip FSBO se platesc intre 70 de lei si 200 de lei, in functie de serviciile solicitate. De obicei, pretul este pentru intreaga perioada in care este afisat anuntul.
In unele cazuri, daca reprezentantii site-urilor merg sa faca fotografii unor proprietati din afara Bucurestiului, la pret se adauga 50 de lei. Alte sume pot fi promovarile optionale, pe care le poate alege clientul, pretul fiind intre 9 lei si 16 lei, pe saptamana.
“La noi pe site tinde sa se aleaga cel mai ieftin produs. Nu stiu daca clientul are rabdare sa citeasca ca de la 99 de lei la 149 de lei este o diferenta care il poate ajuta sa-si vanda bunul”, spune Vlad Hancu.
Matei Malos spune ca, odata cu inceperea crizei, clientii Magazinuldecase.ro au preferat tot mai mult pachetul de baza, care presupune un cost fix, fara alte costuri suplimentare pe care le-ar putea accesa. Cu toate acestea, veniturile site-ului nu s-au redus, pentru a crescut volumul de proprietati listate.
Perioada in care o oferta sta pe site variaza foarte mult, in primul rand, in functie de pretul cerut si, apoi, in functie de tipul de promovare ales. In cazul casefaraintermediari.ro, aceasta este intre una si sase luni, iar pentru vindesingur.ro in jur de doua luni.
Pentru promovare, unele dintre aceste site-uri folosesc retelele de socializare (Facebook, Linkedin, Twitter, etc), iar altele adauga si PR-ul.
Vlad Hancu spune ca pentru vindesingur.ro a preferat ca acesta sa creasca natural, atragerea clientilor facandu-se prin propriul call-center, Google Adwords si recomandari.
Dezvoltarea site-urilor FSBO
Casefaraintermediari.ro este prezent prin franciza in sapte judete din tara - Bacau, Botosani, Brasov, Cluj, Iasi, Neamt si Suceava, iar Bucurestiul si judetele din jurul acestuia (Prahova, Dambovita, Ilfov, Arges, Giurgiu, Calarasi si Buzau) sunt acoperite de birourile din Capitala.
’’Costurile de franciza depind de numarul de judete care sunt luate in calcul. Cu cat se acopera o zona mai mare, cu atat taxa totala de acordare a francizei scade. Chiar daca avem reprezentare in judete, orice anunt din tara care nu este acoperit prin franciza este onorat printr-un serviciu disponibil din birourile din Bucuresti. In ultima perioada am primit solicitari chiar si din afara tarii’’ spune Gabriela Enescu.
MagazinulDeCase.ro este prezent in Bucuresti, Ilfov, Prahova, Constanta, Iasi, Dolj, Cluj, Timis, Sibiu, Brasov si Arad, iar prin interfata lansata in vara aceasta va fi prezent in toata tara.
Spre deosebire de celelalte site-uri, reprezentantii vindesingur.ro nu intentioneaza sa se extinda in afara Bucurestiului, acestia considerand ca valoarea costurilor ar fi mult mai mare decat cea a castigurilor. Pana in prezent, compania a oferit insa posibilitatea si proprietarilor din alte orase sa-si afiseze proprietatile pe site, avand listate imobile din Arad, Constanta si Arges.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Nivelul redus de dezvoltare al pietei imobiliare online de tip FSBO este motivul pentru care cei din domeniu considera ca se mai poate investi in afaceri de acest tip, desi nivelul de recuperare al investitiei este lent.
Pentru a realiza si sustine un astfel de site este nevoie de cateva zeci de mii de euro.
Cheltuielile unui astfel de site sunt de cateva mii de euro pe luna, cele mai mari fiind cele legate de salariile, urmate de cele operationale.
In general, cei care au lansat astfel de site-uri au experienta in domeniul imobiliar si au mizat pe faptul ca investitiile intr-o afacere online sunt mai reduse decat intr-una clasica.
Pentru postarea unui anunt pe un site tip FSBO se platesc intre 70 de lei si 200 de lei, in functie de serviciile solicitate.
Fiind legata de piata imobiliara, piata FSBO este activa in special primavara si toamna, atat pentru listarea, cat si pentru cautarea de proprietati.
Pentru promovare, unele site-uri de acest tip folosesc retelele de socializare (Facebook, Linkedin, Twitter, etc), iar altele adauga si PR-ul.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 02 Septembrie 2010 la ora 22.51