Cum sa te implici in campanii de CSR


Orice companie care se respecta trebuie sa si le treaca in “CV”. Insa, beneficiile unei campanii de Corporate Social Responsibility (CSR) vin numai daca acestea nu se fac doar de dragul de a fi la moda. Unul dintre cele mai importante avantaje pe care companiile responsabile social il pot obtine este legat de imbunatatirea imaginii pe care o au in piata.

 

Cosmin Alexandru, Managing Partner al companiei de branding Brandivia, explica pentru startups.ro, care sunt regulile pe care trebuie sa le urmareasca o companie care vrea sa se implice in campanii de CSR.


Implicarea in activitati de CSR se face in functie de notorietatea companiei  
Ca sa aiba un impact pozitiv asupra imaginii unei firme, campaniile de CSR ar trebuie sa fie incepute cand aceasta este cat de cat cunoscuta in piata pe care activeaza. Recunoasterea poate veni dupa un numar de ani, un anumit numar de clienti sau cand compania ocupa un anumit loc pe piata respectiva.  

Pentru a afla pozitia lor in piata respectiva, companiile ar trebui sa faca un studiu din care sa afle in ce mod este cunoscut brandul acestora si ce notorietate are. Insa, putine IMM-uri (intreprinderi mici si mijlocii) fac asta. Acestea se bazeaza mai mult pe un simt al lor ca sunt bine vazute in piata. 

 
Cat se mult se implica IMM-urile
Pana acum, IMM-urile din Romania nu au facut miscari semnificative in ceea ce priveste CSR-ul, desi ar trebui sa fie interesate de acest domeniu. Studiile de caz despre activitatile in care sunt implicate IMM-urile lipsesc sau sunt  rare.

Ele ar trebui facute cunoscute mai ales in timpul evenimentelor dedicate CSR-ului, prin participarea la acestea sau prin alte tipuri de evenimente.  


De ce CSR
Avantajele implicarii in campanii de CSR tin de obtinerea unei imagini si mai bune a propriului brand decat inainte. Exista clienti care apeleaza la companiile pe care le respecta mai mult. Pe langa importanta pentru societate, apare si efectul benefic asupra propriilor angajati implicati in activitati de CSR.  

Dezavantajele implicarii in campanii de CSR sunt legate de necesitatea alocarii unui buget special si a unei perioade de timp pentru organizarea si pregatirea acesteia. Insa, daca timpul si banii sunt bine investiti, se pot transaforma intr-un avantaj.  

Ca sa nu fie irosite resursele, CSR-ul trebuie facut de oameni care stiu ce inseamna astfel de activitati.    


Ce activitati se aleg
IMM-urile se pot implica in activitati de CSR dupa o analiza atenta a impactului pe care actiunile lor le vor avea. Prin aceasta evaluare, compania trebuie sa inteleaga unde va fi mesajul transmis si care ar fi impactul acestuia.

Este important de evaluat si publicul tinta caruia i se adreseaza compania si mijloacele de informare pe care acesta le utilizeaza. IMM-urile pot sa integreze in politica lor campaniile de CSR care sunt cat mai apropiate de obiectul lor de activitate, fiind preferate domeniile conexe, cele cu care au o sinergie. In alegerea acestor actiuni, conteaza si directia spre care doreste sa se indreptate compania. 

 
Cand, cui si de ce sa comunici
Comunicarea campaniilor de CSR ar trebui sa fie facuta cat mai targetat.  Mijloacele de comunicare folosite de IMM-uri pentru transmiterea mesajelor de CSR pot fi diverse, dar internetul si direct mailing-ul sunt cele mai la indemana.

Alegerea fiecarui mijloc de comunicare depinde de specificul activitatii si de clientii pe care compania ii are sau ii vizeaza. In cazul IMM-urilor, fie si numai o comunicare pe propriul site sau pentru proprii clienti, si tot ar fi importanta ca sa transmita informatii despre activitatile de CSR, iar acestea sa nu ramana cunoscute doar la nivelul angajatilor.  

Comunicarea mesajelor de CSR se poate face si prin evenimente, dar organizarea acestora poate fi in sine o actiune de CSR.


Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.

 


Nu exista comentarii