Sapte modalitati de promovare neconventionala outdoor si nu numai


Reprezentantii companiilor din domeniu spun ca outdoor-ul mobil a fost considerat initial un concept neconventional de promovare. Insa, in prezent, acest lucru depinde de viziunea fiecarui client, dar si de folosirea intr-un mod inovativ a suporturilor publicitare mobile.

 

Publicitatea neconventionala este aceea care atrage atentia fara a irita, agasa sau agresa. Aceea pe care o descoperi si o accepti cu placere si care iti pune la incercare imaginatia, creativitatea, curiozitatea”, spune pentru startups.ro Laura Marian, financial director la Concret Advertising.


Outdoor mobil
In aceasta categorie intra publicitatea realizata cu ajutorul autovehiculelor in miscare, ce tracteaza panouri publicitare sau sunt ele insele personalizate intr-un anumit fel, putand transmite in acelasi timp si mesaje sonore. De asemenea, pot fi incluse aici si campaniile derulate cu ajutorul bicicletelor publicitare.

Outdoor-ul mobil implica stimularea vizuala si auditiva sustinuta de comunicarea in miscare - un stimul in miscare este mai repede observat decat unul static”, spune pentru startups.ro Andreea Pali, general manager Motion Vision Communication.

Ea adauga faptul ca mesajul publicitar poate fi transmis in locuri in care accesul altor canale media este dificil (parcari, parcuri etc.), pot fi adaptate scenarii dedicate brand-ului promovat (scurte stationari in puncte de maxim interes in care eventualii promoteri care insotesc echipajele pot derula scurte scenete).

Shuruk Sulman, director comercial la Mobil’Affiche, spune ca vitrinele cu care sunt dotate masinile folosite in campanii reprezinta o modalitate excelenta de expunere a unui produs.

Printre cei care apeleaza la astfel de modalitati de promovare se numara atat companii mici, cu bugete de promovare restranse, dedicate unor evenimente punctuale (cum ar fi targuri, expozitii etc.), retaileri care urmaresc lansarea de noi magazine, dar si brand-uri puternice care doresc impulsionarea consumatorilor, punctual, dedicat.

Andreea Pali spune ca pretul pentru o campanie de outdoor mobil poate varia de la cateva sute de euro pana la cateva zeci de mii de euro, depinzand foarte mult de durata campaniei, de orasul in care se deruleaza, de numarul de echipaje etc. - factori enumerati si de Shuruk Sulman.

Reclama pe biciclete se potriveste tuturor celor care isi cauta target-ul in spatiul public si care se adreseaza end-user-ului”, spune pentru startups.ro Dragos Ciolac, manager Propeller.

El mai spune ca bicicletele publicitare apartin de publicitatea neconventionala, in special cand in locul casetei publicitare pe care se pune panotajul (afisul) promovat se monteaza o sticla de suc sau de bere, o doza de energizant sau o cutie de medicamente etc.


Publicitatea prin GPS
Acest canal de promovare este potrivit pentru orice companie a carei activitate se desfasoara intr-o zona publica sau care reprezinta o atractie pentru consumatori/turisti/etc”, spune pentru startups.ro Valentin Ichim, sales department Roadvertising, partener direct si exclusiv al Navteq pentru Austria si Europa Centrala si de Est.

El precizeaza ca cele mai intalnite domenii sunt hotelurile, restaurantele, statiile de alimentare, banci/ATM, farmacii, supermarket/hypermarket-uri. In definitiv, aproape orice afacere din domeniul comertului cu produse sau servicii isi poate face marcata prezenta pe harta digitala.

Pentru o singura unitate (”single location”) costurile sunt de 300 de euro si pot ajunge pana la 50 euro/unitate pentru un numar de cateva sute de unitati. Valentin Ichim spune ca toate aceste costuri variaza in functie de durata contractului si numarul de unitati, serviciul platindu-se anual.

In Romania, in acest moment, exista aproximativ un milion de dispozitive care se bazeaza pe o harta Navteq - autoturisme, smartphone si PND. Stiind ca 80% dintre cei care detin si utilizeaza dispozitive GPS isi actualizeaza hartile cel putin o data pe an si audienta este in crestere continua, putem spune ca target-ul de utilizatori este atins intr-o proportie mare”, mentioneaza Valentin Ichim.


Publicitate prin “Obiecte Magice
Obiectele Magice” reprezinta articole promotionale personalizate care pot fi daruite clientilor sau partenerilor de afaceri. Cel mai adesea sunt folosite in campaniile de Craciun, cu calendar inclus, in ideea ca acel obiect va ramane pe tot parcursul anului pe biroul clientului.

Ca exemple, Laura Marian enumera OTP Bank, care a ales ca forma “Discul Magic”, pentru ca se potriveste cu forma logo-ului bancii, intr-o campanie de promovare a valorilor companiei. Apoi, Raiffeisen Bank a derulat un program pentru corporatii bazat pe informatii oferite pe “Cuburi Magice”.

Cuburile se adreseaza oricaror tipuri de companii, atata timp cat acestea inteleg ca trebuie sa se promoveze eficient si concep o campanie bine pusa la punct in care Cuburile Magice (sau orice alta forma magica) au un rol central”, precizeaza Laura Marian.

Avand in vedere ca pentru “Cuburile Magice” comanda minima este de 500 de bucati, valoarea minima pentru acest tip de promovare este de aproximativ 3.000  de euro. Preturile variaza in functie de cantitate, plecand de la circa sase euro pentru 500 de bucati si putand scadea chiar si sub un euro la cantitati de 100.000 de bucati sau mai mari.


Promovare prin Poken
Poken-ul este un stick USB cu o functionalitate in plus - aceea de carte de vizita digitala.

Citeste continuarea articolului - pagina 2


DE RETINUT:
Publicitatea neconventionala este aceea care atrage atentia fara a irita, agasa sau agresa. Aceea pe care o descoperi si o accepti cu placere si care iti pune la incercare imaginatia, creativitatea, curiozitatea.
In categoria de outdoor mobil intra publicitatea realizata cu ajutorul autovehiculelor in miscare, ce tracteaza panouri publicitare sau sunt ele insele personalizate intr-un anumit fel, putand transmite in acelasi timp si mesaje sonore.
Alte modalitati de promovare in stil neconventional mai sunt publicitatea prin GPS, publicitatea prin “Obiecte Magice”, promovarea cu ajutorul Poken, publicitatea prin statusuri de IM, publicitatea pe pungile pentru ambalarea painii, promovarea pe spatele bonurilor de casa.


Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii