Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Cea mai de succes modalitate de integrare a Poken-ului in strategia de promovare este utilizarea acestuia in evenimente de amploare organizate de companie. Prin <dotarea> participantilor cu cate un Poken, acesta devine calea principala de a schimba contacte, aducand nu numai un plus de imagine companiei pentru utilizarea tehnologiei de ultima ora, cat si o baza de date cu participantii”, spune pentru startups.ro Andreea Apostol, PR Coordinator la Poken Romania.

Ea mai spune ca Poken-ul poate indeplini rolul de material promotional si in afara unui eveniment.

Pretul unei campanii variaza in primul rand in functie de cantitatea de Poken-uri utilizate, pornind de la sub 1.000 euro si putand ajunge pana la cateva zeci de mii de euro.

Publicitate prin statusuri de IM
Status Pimp este o retea de publicitate prin statusuri de IM (Intstant Messenger), lansata in Romania in luna mai, 2009. In prezent, reteaua numara circa 3.500 de utilizatori activi (“pimperi”) cu aproximativ 645.000 de prieteni.

Status Pimp se potriveste produselor si serviciilor ale caror utilizatori, respectiv clienti si potentiali clienti, se regasesc in mediul online, petrec mult timp online si comunica cu prietenii printr-un serviciu de instant messenger”, spune pentru startups.ro Alin Zainescu, Silver Tongue Status Pimp.

El adauga faptul ca Status Pimp poate fi folosit in cadrul unei campanii de teasing pentru un produs sau serviciu nou, pentru a explora o piata noua cu un produs deja existent, pentru a reaminti publicului tinta de un produs/serviciu etc.

Potrivit lui Alin Zainescu, costul unei campanii prin Status Pimp incepe de la 150 de euro si poate ajunge pana la un maxim indefinit, corelat cu necesitatile campaniei. Costul variaza, in principiu, in functie de perioada de desfasurare a campaniei, precum si a obiectivului campaniei, acestea fiind decisive pentru a stabili numarul de click-uri necesar.

Click-urile facute de prietenii pimperilor trec printr-un sistem de validare, motiv pentru care avem o statistica foarte clara si precisa a ratei de succes din acest punct de vedere. De asemenea, pentru a urmari traficul generat de Status Pimp, folosim tag-uri UTM, care permit advertiserilor urmarirea evolutiei campaniei direct din Google Analytics (acolo unde acesta este instalat)”, precizeaza Alin Zainescu.

Publicitate pe pungile pentru ambalarea painii
Conceptul Publipan se bazeaza pe tiparirea de reclame pe pungile din hartie in care se impacheteaza painea, ambalajele fiind distribuite gratuit consumatorilor.

Prin pungile Publipan se promoveaza atat afacerile mici, care doresc sa transmita un mesaj in cartierul in care se situeaza magazinul partener, cat si companiile mari, care deruleaza campanii la nivel national.

Publicul tinta este 90% din populatie, deoarece 90% din populatia tarii consuma paine, iar cei carora nu le este adresata aceasta reclama nu sunt deranjati, deoarece punga Publipan este si utila, ca ambalaj igienic si ecologic”, spune pentru startups.ro Silviu Pintea, director general Publipan Romania.

Costul unei campanii variaza in functie de suprafata ocupata de reclama pe punga, numarul de aparitii, numarul de zone (orase) in care se face campania etc.

Perioada de desfasurare a unei campanii este de minim doua saptamani, iar media este de patru jumatati de luna.

Promovare pe spatele bonurilor de casa
In principiu, firmele care apeleaza la acest tip de promovare sunt cele care au sediul sau punctul de lucru in apropierea magazinului unde se deruleaza campania. Mai exact, este vorba de companii mici si mijlocii situate pe o raza de circa doi kilometri in jurul magazinului.

In ceea ce priveste domeniul de activitate al companiilor care apeleaza la acest tip de publicitate vorbim in special de materiale de constructii, fast food, dealeri auto, servicii de orice fel”, spune pentru startups.ro Catalin Enache, administratorul retelei Ticket Com in Romania.

Pretul unei campanii se situeaza intre 600 de euro - 1.300 de euro/magazin + TVA, variind in functie de numarul de clienti din magazin (care influenteaza consumul de role).

Campaniile dureaza cate trei luni de zile, cu posibilitatea schimbarii machetei la o luna si jumatate, pentru campanii mai mici efectul fiind slab.

In urma cu aproximativ doi ani, reprezentantul Ticket Com a realizat pe cont propriu o analiza la nivelul campaniilor derulate in magazinele din Bucuresti. Rezultatele au aratat ca un procent de 20% - 30% dintre cumparatori citesc anunturile de pe spatele bonului de casa.

Catalin Enache spune ca eficienta acestui tip de publicitate variaza in functie de companie, de domeniul in care activeaza, de oferta, precum si de perioada in care se deruleaza campania.

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

DE RETINUT:
Publicitatea neconventionala este aceea care atrage atentia fara a irita, agasa sau agresa. Aceea pe care o descoperi si o accepti cu placere si care iti pune la incercare imaginatia, creativitatea, curiozitatea.
In categoria de outdoor mobil intra publicitatea realizata cu ajutorul autovehiculelor in miscare, ce tracteaza panouri publicitare sau sunt ele insele personalizate intr-un anumit fel, putand transmite in acelasi timp si mesaje sonore.
Alte modalitati de promovare in stil neconventional mai sunt publicitatea prin GPS, publicitatea prin “Obiecte Magice”, promovarea cu ajutorul Poken, publicitatea prin statusuri de IM, publicitatea pe pungile pentru ambalarea painii, promovarea pe spatele bonurilor de casa.

Redactor: Oana Caltea

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.