Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Noii investitori trebuie sa fie foarte atenti la cei cu care se inconjoara, cei care ii sfatuiesc, pentru ca daca ei nu sunt oameni care au suficient timp sa investeasca in acumulari culturale si vizuale, este bine sa o lase mai incet - daca se lasa la mana unora si a altora care ii sfatuiesc, s-ar putea sa greseasca. Sfaturile respective sunt interesate. Astfel se pot trezi in situatia in care nu au facut cele mai bune achizitii. Este bine sa vorbeasca cu cat mai multi oameni cunoscatori si cu timpul o sa isi dea seama care informatie este credibila si care nu. Eu asta ii sfatuiesc: sa nu se lase influentati de oricine”, spune Grimberg.

In general, investorii care au intre 30 de ani - 40 de ani si sunt la inceput cumpara ceea ce considera ei ca este mai valoros: pictura. Sculptura nu este la fel de mediatizata si se vinde mai putin decat pictura. De altfel, acest lucru a fost mereu asa in domeniu, insa acum este un ecart mai mare intre cele doua ramuri de arta plastica.
Pe langa investitiile in clasici, au inceput sa fie cunoscuti si urmariti si tinerii artisti.

Se urmaresc atat carierele lor interne, cat si cele internationale. Unii artisti romani au reusit sa penetreze vestul european si sa aiba succes. Sunt artisti de la Cluj intens mediatizati care s-au vandut la niste preturi de nevisat chiar si pentru clasicii romani. Eu spun ca pictura romaneasca are mare viitor”, adauga Stefan Grimberg.

Colectionarul considera ca cele mai importante lucruri de care ar trebui sa tina cont un investitor in arta sunt autenticitatea lucrarii, cota artistului si frumusetea lucrarii.

Numarul colectiilor importante din piata de arta din Romania nu este mare. Insa exista si colectii care se lichideaza - de exemplu, in urma unor mosteniri sau partaje. Iar acestea reprezinta bune oportunitati pentru achizitii. Insa, in general sunt lucrari putine, care se vand repede.

Exista si oameni care lichideaza un patrimoniu pentru a face o alta investitie, mai benefica pentru ei. Din cauza ca nu obtin credite de la banci sau pentru ca acestea sunt mult prea scumpe, cu credite impovaratoare, colectionarii prefera sa lichideze si sa foloseasca banii din partimoniul personal”, mai spune Stefan Grimberg.

In ceea ce priveste sezonalitatea, in principiu, in luna decembrie, oamenii manati de bucuria sarbatorilor de sfarsit de an sunt mai interesati de investitii. Atunci se dau si bonusurile de sfarsit de an si sunt mai multi bani pe piata. Astfel, de obicei, cele mai multe investitii se fac de Pasti si de Craciun.

Sezonalitatea depinde bineinteles si de disponibilul financiar pe care il au oamenii in cursul anului. Unii oameni pot sa aiba bani de cheltuit in iunie. De aceea este interesant: nu este tot timpul la fel. Este mai incitant asa, altfel ne-am plictisi daca ar fi mereu la fel”, spune Stefan Grimberg.

Din punct de vedere al bugetului pentru investitii, nu exista un plafon minim de la care sa se plece. Se poate porni cu orice pret, cu conditia sa cumperi ceva frumos, care sa iti faca placere, iar dupa ce ai mai invatat, sa incepi sa vinzi si sa mergi mai departe. In timp, pe masura ce bugetul creste, poti sa cumperi ceva si mai valoros.

 

Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1

 

Interviu realizat de Cristina Alexandru

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.