Companiile care incurajeaza egalitatea de gen au performante mai bune in business


Firmele identificate in cadrul unui studiu drept "high performers" (au avut cresteri anuale mai mari de 20% in ultimii trei ani) par sa depuna mai multe eforturi decat celelalte in directia incurajarii progresului femeilor.


Potrivit unui raport realizat de EY, "Women. Fast forward: The time for gender parity is now", atat barbatii, cat si femeile cred ca reducerea decalajului de gen ar putea sa depinda, in acest moment, mai putin de educatie si mai mult modul in care barbatii si femeile reusesc sa conlucreze si sa creeze o atmosfera de lucru care sa permita dezvoltarea tuturor talentelor personale.

Studiul EY are la baza un sondaj derulat in randurile a 400 de lideri din companii din intreaga lume, a fost derulat de Longitude Research la solicitarea EY si este un raspuns la raportul din octombrie 2014 al World Economic Forum, care estima ca egalitatea de gen la locul de munca, la nivel mondial, va fi atinsa in 2095.

Desi 33% din femeile si 30% din barbatii intervievati sustin ca femeile trebuie sa adopte o atitudine pro-activa fata de propriile cariere, acest lucru nu este suficient pentru accelerarea schimbarii. Este necesara, in acelasi timp, o actiune comuna prin care sa demonstreze cum pot femeile sa inregistreze progrese in cariera, eliminand prejudecatile si stabilind politici pentru o evolutie progresiva.

"Femeile au un potential enorm in afaceri. Totusi, acesta a fost doar minimal explorat pana relativ recent, cand patrunderea femeilor in mediul de business a fost favorizata prin eliberarea de sub dominanta anumitor factori biologici si sociali. Descoperirea propriei voci este un demers in plina desfasurare, o etapa fireasca pentru un nou-venit care intra intr-un univers cu reguli deja fixate, asteptari stabilite si dominat de figuri masculine legendare care si-au pus influenta in lumea afacerilor. Este nevoie de timp pentru construirea unei amprente personale de leadership autentice, care, tocmai prin faptul ca este diferita, sparge tiparele cu care s-au obisnuit oamenii de afaceri. De asemenea, este nevoie de curaj ca sa conduci oamenii altfel, holistic si empatic", spune Andreea Mihnea (foto), HR Director, EY Romania.

Studiul EY a intervievat barbati si femei care ocupa pozitii executive si de management in legatura cu experientele lor personale legate de factorii care blocheaza sau sprijina progresul femeilor, cu scopul de a identifica actiunile pe care organizatiile le pot dezvolta ca sa accelereze progresul.

Studiul a identificat trei pasi pe care organizatiile ii pot parcurge ca sa accelereze egalitatea de gen:

1. Imbunatatirea accesului femeilor la pozitii de conducere
Oportunitatile de promovare sunt considerate un factor motivant esential atat de catre barbati (26%) si de catre femei (35%), rezultatul indicand faptul ca organizatiile trebuie sa depuna eforturi mai mari pentru a oferi o imagine mai clara asupra traseului profesional pe care il pot parcurge femeile in cadrul companiilor, asupra a ceea ce poate fi posibil si a oportunitatilor de cariera in linie cu aptitudinile si ambitiile acestora.

2. Accelerarea schimbarii culturale prin schimbarea politicilor organizationale
Cei doi factori motivatori reprezentati de echilibrul munca/viata si flexibilitatea se regasesc pe primele locuri in topul factorilor de accelerare enumerati de femei. Avand in vedere experienta companiei in gestionarea resurselor umane, cat si raspunsurile marilor performeri, rezultatele studiului indica faptul ca un nivel ridicat de flexibilitate informala este extrem de eficient in sustinerea tuturor angajatilor companiei de a-si atinge echilibrul intre viata profesionala si cea personala.

3. Eliminarea prejudecatilor constientizate si neconstientizate
Barbatii intervievati au declarat ca prejudecatile neconstientizate reprezinta principala bariera in promovarea femeilor la locul de munca. 27% din barbati afirma, din proprie experienta, ca o cultura organizationala favorabila egalitatii de gen reprezinta cea mai buna cale de sustinere a progresului femeilor in cariera. Mai mult, este bine ca liderii sa comunice la nivelul intregii organizatii mesajul ca orice fel de discriminare este inacceptabila.

Companiile din esalonul de "high performers” care au participat la sondaj se afla deja inaintea restului plutonului, oferind adesea programe flexibile de lucru atat pentru barbati cat si pentru femei, fixand obiective de crestere a numarului de femei in pozitii de conducere si dezvoltand programe prin care femeile sunt expuse la toate operatiunile si functiile companiei. Plecand de la acesti indicatori, dezvoltarea unor mecanisme interne care sa incurajeze femeile sa acceada in pozitii de conducere va ajuta la construirea unei culturi organizationale mai sanatoase si mai performante.

Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.


Nu exista comentarii