Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
Experienta in retail si o cunoastere foarte buna a pietei locale reprezinta avantaje personale pentru orice francizat. Asta in conditiile in care, pentru fiecare colectie, se poate face o singura comanda ferma (pe parcursul unui an exista patru colectii de produse - cate una pentru fiecare anotimp).
In cazul in care, pe parcursul sezonului, francizatul doreste sa comande din nou anumite articole, exista riscul sa nu le mai gaseasca. De aceea el trebuie sa aiba (sau sa dobandeasca destul de repede) o idee cat mai clara despre specificul pietei pe care activeaza.
Inainte de inaugurarea magazinului, fiecare francizat este instruit in tot ceea ce tine de organizarea unitatii si desfasurarea activitatii. La acestea se adauga suportul permanent pe durata contractului de franciza, asigurat de catre master francizat.
Toate magazinele Original Marines trebuie sa respecte un anumit design. In functie de planul unitatii, imaginea finala a fiecarui magazin este pusa la punct in colaborare cu cei din Italia.
Ca amplasare, magazinul trebuie sa se situeze fie intr-o zona centrala, fie intr-un centru comercial.
Pentru moment, francizatii romani isi comanda marfa direct din Italia, de la compania mama. Diana Ionascu spune ca momentan reteaua este destul de mica, iar master francizatul nu detine inca o logistica prin care sa poata asigura si aprovizionarea francizatilor din tara.
Preturile de raft sunt aceleasi in toate magazinele Original Marines, fiind stabilite de compania mama. Deoarece Romania inca nu a adoptat moneda europeana, master francizatul roman se ocupa de calcularea preturilor in lei, la nivelul intregii retele din tara.
Exclusivitatea se acorda la nivel de judet, pe principiul primului venit. In cazul in care apare o a doua persoana interesata sa deschida un magazin in acelasi judet, aceasta trebuie sa obtina acceptul primului francizat.
Perioada pe care se semneaza contractul de franciza este de cinci ani, reinnoirea facandu-se automat si fara plata unei taxe.
Conceptul Original Marines
Din punct de vedere al tipului de articole comercializate, exista trei concepte de magazin disponibile in franciza - Family Store, Kid Store si Woman & Man Store.
Diana Ionascu spune ca varianta Family Store este cea mai recomandata, pentru ca o familie care vine la cumparaturi pentru un singur membru ajunge sa cumpere in final pentru mai multi, existand cazuri in care toata familia cumpara in acelasi timp produse din magazin.
Gama cea mai dezvoltata de produse este insa cea pentru copii, cu varste de la zero la 16 ani.
“Spre surprinderea mea, la noi (n. red. - magazinul pilot) se vand foarte bine articolele pentru doamne”, mentioneaza Diana Ionascu.
Ea spune ca, din punct de vedere al categoriei de venituri, exista produse pentru majoritatea buzunarelor.
“In ciuda situatiei economice dificile, luna august, care de obicei era mai slaba, anul acesta a fost mai buna ca anul trecut”, mai spune Ionascu.
Conform datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante, cifra de afaceri inregistrata de Intrust Company anul trecut a fost de 847.814 lei.
Diana Ionascu spune ca, in situatia actuala, nu pot fi realizate previziuni clare in ceea ce priveste rezultatele financiare pe anul acesta.
Intoarce-te la prima pagina a articolului - pagina 1
DE RETINUT:
Domeniu de activitate: Fashion retail.
Investitia necesara: Cel mult 55.000 de euro, pentru a deschide un magazin cu o suprafata de 50 mp.
Recuperarea investitiei: In functie de implicarea francizatului in afacere, recuperarea investitiei se poate face mai devreme de doi - trei ani de la lansare sau deloc.
Spatiul necesar: Amplasat fie intr-o zona centrala, fie intr-un centru comercial, cu o suprafata minima de 50 mp.
Extinderea retelei de franciza: Orice oras din tara este potrivit pentru deschiderea unui magazin Original Marines.
Redactor: Oana Caltea
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.
Publicat pe 13 Octombrie 2009 la ora 02.07