Multe companii fac restructurari cand ajung in criza de lichiditati
Conform unui studiu efectuat de Roland Berger, 12% dintre companiile din Europa Centrala si de Est asteapta sa ajunga in aceasta faza pentru a lua masuri.
“Restructurarea nu trebuie perceputa ca un dezastru, drept pasul dinaintea intrarii in faliment, ci poate preveni ajungerea intr-o situatie limita”, a explicat Mihnea Radulescu, Project Manger la Roland Berger, in cadrul unei conferinte organizate de Ziarul Financiar.
Criza de lichiditati este privita drept ultimul stadiu in care o companie poate ajunge inainte de a intra in faliment. Primul stadiu este cel al crizei strategice iar apoi urmeaza criza de profit.
Potrivit studiului Roland Berger, 49% dintre companiile din Europa Centrala si de Est incep restructurarea afacerii cand sunt in criza de profit. Un procent de 45% dintre managerii din Europa cred ca este important sa restructureze compania din prima faza de criza, dar numai 20% iau si decizii in aceasta etapa.
“Cu cat trece timpul de la inceperea crizei, masurile care pot fi luate sunt tot mai putine”, a mai spus Mihnea Radulescu.
Companiile pot ajunge intr-o situatie de criza din cauza planificarii insuficiente, neglijarii competitiei, lipsei de incredere in management sau rezistentei la schimbare a oamenilor.
Printre cele mai importante masuri de restructurare a unei companii se numara disponibilizarea unora dintre angajati, mai ales in cazul companiilor din productie.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.