Salon Style Media, un proiect romano-britanic de indoor media neconventional, a adus reclama in saloanele de infrumusetare, coafura si frizerie din Romania. Conceptul functioneaza pe piata locala de aproximativ trei ani. Pana acum, firma a incheiat contracte cu aproape toate saloanele de acest fel din Bucuresti si se extinde puternic si in alte orase din tara. Ideea ii apartie unui britanic, expat in Cehia, care a lansat acest concept mai intai in Praga si apoi a intrat si pe pietele din alte tari, prin parteneriate cu firme locale, ce activau deja pe segmentul de indoor neconventional. Partenerul din Romania este firma Oops Media.
"In urma cu patru ani, noi cautam diverse forme de dezvoltare, pe langa ceea ce faceam deja in cadrul Oops Media, iar compania britanica avea nevoie de o firma cu care sa isi lanseze ideea pe piata locala", povesteste pentru startups.ro, Lucian Toma (foto homepage), directorul Salon Style Media.
Awarness-ul pe care il avea Oops Media pe piata locala si istoricul in domeniul publicitatii indoor neconventionale au dus rapid la incheierea parteneriatului cu firma britanica Style Media.
Compania nou formata, Salon Style Media, este prezenta acum in 90% din saloanele de infrumusetare, coafura si frizerie din Bucuresti si in multe saloane din marile orase din tara.
Oops Media este o firma de panotaj publicitar indoor neconventional. Suporturile publicitare sunt montate in toaletele cluburilor, barurilor, restaurantelor, benzinariilor, etc. Firma a fost fondata la inceputul anilor 2000 de catre Stan Constantin (foto stanga) si Mircea Toma.
Compania britanica a intrat pe segmentul publicitatii in saloane de infrumusetare in urma cu aproximativ sase ani, in Praga. Apoi, a inceput extinderea conceptului si in alte tari, pe baza de parteneriate cu firme locale ce activeaza in domeniul indoor-ului neconventional. Ideea Style Media functioneaza acum in tari precum Cehia, Romania, Slovacia, Ungaria, Estonia, Rusia, Ucraina, Slovenia sau Bulgaria si se poarta discutii pentru intrarea pe pietele din alte tari.
Conceptul afacerii
Conceptul este bazat pe faptul ca, atunci cand esti la coafor, trebuie sa stai pe acelasi scaun, cu privirea spre oglinda, cateva zeci de minute. In acest timp, nu ai cum sa eviti sa te uiti la o eventuala reclama afisata pe oglinda din fata ta sau intr-un panou de langa.
"Conform studiilor noastre, durata medie de timp in care o femeie sta la coafor si poate privi o reclama, este de 54 de minute, insa, poate ajunge chiar si la o ora, o ora jumatate. In cazul barbatilor, durata de timp este de 30 - 35 de minute", spune Lucian Toma.
Reactia clientilor si a agentiilor de publicitate fata de aceasta modalitate de promovare a fost una foarte buna inca de la inceput. Unul dintre motive este legat de faptul ca Salon Style Media nu ofera doar afisarea reclamelor print, ci si servicii tip BTL - pliante, reviste, standuri cu produse sau flyere, sampling, etc.
De exemplu, in timp ce un client priveste reclama unui producator de cafea, poate sa fie servit cu o cafea, intr-o ceasca personalizata cu marca respectiva, sau poate sa citesca un pliant despre produs.
Avantajele acestui suport media sunt vizibilitatea maxima si asigurata de specificitatea spatiului, lipsa oricaror alti stimului vizuali care sa distraga atentia de la reclama, perioada lunga de expunere, interactivitatea, posibilitatea organizarii de evenimente, prezentari, degustari, etc.
Targetarea clientilor se poate face in functie de categoria de varsta, veniturile sau obiceiurile consumatorilor.
Pentru a distrage cat mai putin atentia clientilor care privesc reclamele, se incearca sa nu se deruleze in acelasi timp si in acelasi salon mai mult de doua - trei campanii pentru produse diferite.
Reactia pietei
La inceputul afacerii, proprietarii de saloane de infrumusetare erau destul de greu de convins sa accepte afisarea de reclame (chiar daca sistemul prespune plata saloanelor pentru afisare), pentru ca nu se mai facuse asta si nu intelegeau de ce ar fi relevata promovarea unor produse fara legatura cu activitatea lor.
"Dupa ce am derulat prima campanie, au inteles sistemul si acum, cei care deschid un salon, ne suna si ne cer sa intre in retea. In plus, multi dintre cei care, initial, au refuzat, au acceptat, in final, semnarea contractului", spune Toma.
Au fost selectate toate tipurile de saloane, indiferent ca erau in locatii premium din centrul orasului sau in cartiere, la parterul blocurilor. Asta pentru a putea oferi servicii de promovare atat clientilor care au produse premium, cat si celor care au produse mass-market.
In momentul anuntului oficial de lansare al companiei pe piata, erau deja semnate contracte cu 300 - 400 de saloane. Astazi, reteaua cuprinde in jur de 800 de saloane de infrumusetare.
Dezvoltarea companiei
In 2006, la un an de la lansarea pe piata, compania a inceput extinderea in alte orase mari din tara. Acum este prezenta in Brasov, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, Constanta, Craiova, Sibiu, Valcea si Buzau
"A fost atat dorinta noastra de a ne dezvolta, cat si dorinta clientilor nostri de a ajunge cu mesajul transmis si la potentialii cumparatori din alte localitati", explica Lucian Toma.
Din momentul inceperii activitatii, cifra de afaceri a crescut in medie cu 30% - 35% in fiecare an. Pentru 2008, este estimata o crestere asemanatoare, ceea ce va putea duce la o cifra de afaceri de aproximativ 200.000 de euro.
"Cifra de afaceri a crescut pentru ca au venit noi clienti si pentru ca cei pe care ii aveam in portofoliu au marit numarul de campanii derulate", spune Lucian Toma.
Toma spune ca, in industria locala, companiile de media au crescut la inceputul acestui an rate-card-ul cu aproximativ 20% - 25%. Insa, atat Salon Style Media cat si Oops Media, au preferat sa nu faca acest lucru. De alfel, Oops Media opereaza pe baza aceluiasi rate-card pe care il avea si acum cinci ani, iar Salon Style Media pe baza rate-card-ului de acum trei ani.
"Incercam sa pastram acelasi rate-card si pentru anul acesta. In schimb, vom face niste modificari in politica de discount-uri", explica Lucian Toma.
In primul an de functionare, in saloanele de infrumusetare care au semnat contract cu Salon Style Media, s-au derulat patru campanii publicitare. In anul urmator, 2006, s-au derulat 22 de campanii. In 2007, s-a ajuns la 30 de campanii derulate iar anul acesta este asteptat un numar mai mare de campanii fata de anul trecut. Un procent de 70% din campaniile derulate vin prin agentiile de publicitate si 30% direct de la clienti.
Avantajul Oops Media
Lansarea acestui concept de indoor neconventional de o companie cu experienta in domeniu pe piata locala, Oops Media, a ajutat cresterea afacerii Salon Style Media.
De exemplu, cand unii dintre proprietarii de saloane nu erau convinsi sa semneze contractul pentru ca nu stiau compania, se specifica faptul ca este o firma ce tine de Oops Media. Pentru ca aceasta este mult mai cunoscuta, proprietarii saloanelor aveau incredere si incheiau parteneriatul.
De asemenea, cele doua companii, Oops Media si Salon Style Media au o politica comuna de vanzari, acelasi tip de discount, aceiasi clienti. Difera doar rate-card-ul.
"Cand ne intalnim cu clienti care vor sa isi promoveze produsele, le prezentam ambele companii", spune Cristian Dragan, directorul Oops Media.
Oops Media s-a lansat in 2001 pe piata din Bucuresti si din 2004 a inceput sa se extinda si in alte orase din tara. Numarul de locatii cu care compania are semnate contracte a crescut cu proximativ 30% pe an.
"Acum avem contracte semnate cu aproximativ 750 de locatii. Numarul fluctueaza pentru ca unele restaurante se mai si inchid", spune Cristian Dragan.
Printre pricipalele retele cu care compania are semnate contracte in tara se numara intreg lantul de restaurante fast-food McDonald's sau benzinariile Mol.
Cristina Alexandru
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.