Potrivit CaptainGO.com, desi se observa o tendinta generala de scadere a tarifelor in turism, ca urmare directa a scaderii ratei de ocupare in hoteluri, multi proprietari de hoteluri si pensiuni de pe Valea Prahovei nu scad pretul camerelor.
Informatiile se regasesc intr-o analiza realizata de CaptainGO.com la nivelul pietei hoteliere de pe Valea Prahovei, se arata in comunicatul de presa.
Conform reprezentantilor CaptainGO.com, unii dintre hotelierii din aceasta zona prefera sa tina hotelul gol, decat sa scada tarifele. Tendinta este sustinuta de faptul ca multi dintre hotelieri au afaceri si in alte sectoare de activitate, care de multe ori sustin economic unitatea de cazare.
Lavinius Marcu, fondator al CaptainGO.com, este de parere ca hotelierii pot atrage clientii, daca vor cu adevarat. In mod normal, ei ar trebui sa scada preturile in medie cu 15% - 20%, iar in cazul anumitor unitati cu pana la 40%. Insa, sunt hotelieri care inca cer preturi exagerate.
“Ca idee, hotelurile si pensiunile care au activitati conexe sunt cele care au resimtit cel mai putin scaderea numarului de clienti. Acestia prefera sa dea 20 de lei in plus pe noapte si sa aiba inclus SPA, de exemplu. Celelalte hoteluri vor avea clienti in momentul in care isi vor da seama ca e important sa faca oferte speciale pentru acestia si sa scada gradual pretul pana cand incepe sa creasca gradul de ocupare”, spune Razvan Roman, director de dezvoltare al CaptainGO.com.
Evolutia tarifelor pe Valea Prahovei
Pe segmentul de cinci stele, s-a inregistrat o scadere de 21% pentru camerele rezervate direct, in 2009, comparativ cu 2008, si de 16% pentru camerele rezervate prin intermediul CaptainGO.com. Analiza a fost realizata pe doua unitati cotate cu cinci stele de pe Valea Prahovei.
Pe segmentul de patru stele din aceasta zona preturile au coborat cu 23% pe canalul direct de rezervare si cu 20% prin CaptainGO.com, esantionul fiind reprezentat de 10 hoteluri. O scadere de 13% s-a inregistrat pe segmentul de trei stele, iar pretul mediu prin CaptainGO.com s-a redus cu 15% fata de 2008. Pentru aceasta categorie, esantionul este reprezentat de 18 hoteluri.
Pe segmentul de doua stele s-a inregistrat o reducere de 11% pe canalul direct de rezervare si de 13% la rezervarile prin CaptainGO.com. In aceasta categorie intra 22 de hoteluri de doua stele din Valea Prahovei.
Reprezentantii CaptainGO.com au realizat o analiza separata pe cele doua statiuni importante de pe Valea Prahovei - Sinaia si Predeal.
In cazul hotelurilor de patru stele din Predeal, pretul pentru camerele rezervate direct a scazut cu 20%, de la 60 de euro in 2008 la 48 de euro in 2009. Prin intermediul CaptainGO.com, tarifele au scazut cu 18%, de la 56 de euro camera in 2008 la 46 de euro in 2009. Cat priveste categoria de trei stele, a avut loc o diminuare de 18%, de la 51 de euro in 2008 la 42 de euro in 2009, prin rezervari directe, si o reducere de 16%, de la 45 de euro (2008) la 38 de euro (2009), prin CaptainGO.com.
In ceea ce priveste Sinaia, pretul mediu pentru camerele de patru stele rezervate direct s-a diminuat cu 21%, de la 92 de euro in 2008 la 73 de euro in 2009, iar pentru camerele rezervate prin CaptainGO.com, tariful mediu a ajuns de la 87 de euro (2008) la 64 de euro (2009), fiind vorba de o reducere cu 26%. Pentru categoria camerelor de trei stele, rezervate direct, tariful mediu a scazut cu 20% in 2009, comparativ cu 2008, de la 58 de euro (2008) la 46 de euro (2009). Pentru rezervarile prin CaptainGO.com, preturile au scazut cu 18%, de la 52 de euro in 2008 la 42 de euro in 2009.
O analiza individuala pe categoria de doua stele nu a putut fi facuta, aceasta fiind reprezentata de prea putine hoteluri pentru a fi relevanta. Motivul, spun reprezentantii CaptainGO.com, este ca pe Valea Prahovei majoritatea hotelurilor de doua stele ajung sa fie cotate la trei stele, pe baze mai mult sau mai putin solide.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.