Potrivit unui studiu realizat de GfK Romania, putini dintre romanii chestionati si-au exprimat interesul in a face cadou bunuri de folosinta indelungata, cu ocazia sarbatorilor de iarna.
Informatiile provin din GfK Omnibus, studiu realizat lunar, si sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste, se arata in comunicatul de presa. Esantionul este format din 1.000 de respondenti din zona urbana si rurala, iar culegerea datelor a fost realizata in noiembrie 2009.
Potrivit studiului citat, romanii chestionati planuiesc sa cumpere cu ocazia sarbatorilor de iarna dulciuri de sezon (56,5%), articole de imbracaminte, incaltaminte sau accesorii vestimentare (39%), decoratiuni (28%), jocuri si jucarii (24%) si produse sau servicii cosmetice.
Mai putini dintre ei si-au exprimat interesul pentru a achizitiona de sarbatori aparatura electrocasnica (9%), echipamente IT, telecomunicatii si dispozitive electronice (4%) sau alte servicii de telecomunicatii (1%). In ceea ce priveste destinatia acestor tipuri de cadouri, aparatura electrocasnica este achizitionata in principal pentru casa, dar exista si un procent mare de persoane care le cumpara pentru a le oferi cadou partenerelor. Echipamentele IT si de telecomunicatii sunt cumparate atat pentru a le avea in casa, cat si pentru a le oferi cadou copiilor, in vreme ce dispozitivele electronice si serviciile telecom sunt destinate in mare parte propriei gospodarii.
Printre aparatele electrocasnice, cele mai des mentionate sunt robotii de bucatarie, masinile de spalat rufe si cuptoarele cu microunde. In cazul echipamentelor IT&C pe care romanii intentioneaza sa le cumpere de sarbatori, pe primul loc se afla telefoanele mobile si desktop-urile, iar cei mai multi dintre cei interesati de cumpararea unor dispozitivele electronice se vor orienta in aceasta perioada catre camere digitale si televizoare (in aceeasi masura TV clasic si TV cu plasma sau LCD).
Majoritatea celor care isi indreapta atentia catre un serviciu de telecomunicatii pentru a fi oferit drept cadou de sarbatori celor dragi sau si-l doresc pentru ei insisi se gandesc mai degraba la un abonament de telefonie mobila si mai putin la cumpararea unei cartele de telefonie mobila.
Intrebati fiind de unde cred ca vor cumpara de sarbatori aparatura electrica si electrocasnica sau echipamente IT&C pe care le doresc sau vor sa le ofere de sarbatori, cei mai multi s-au orientat catre hipermarketuri si discounteri (53%), apoi catre magazinele mari de electronice (22%).
Sursa preferata de informare pentru cadourile de sarbatori din categoriile aparatura electrica si electrocasnica sau echipamentele IT&C o reprezinta in cele mai multe cazuri vizita direct in magazin. Magazinele pentru echipamentele IT & telecom, respectiv, pentru dispozitivele electronice sunt considerate o sursa de informare la fel de importanta precum reclamele TV si Internetul.
Aproximativ doi din zece respondenti au declarat ca nu vor cumpara nimic pentru sarbatorile de iarna din acest an, proportia fiind mai mare in randul persoanelor care au trecut de 50 de ani, a persoanelor din mediul rural, a celor care locuiesc singuri sau care nu au copii in gospodarie, precum si in randul persoanelor cu venituri sub 700 de lei.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.