Marius Ghenea, cunoscut business angel, si-a extins investitiile pe piata constructiilor, prin preluarea unei participatii majoritare a producatorului de tigle metalice, Viking Profil, singura investitie 100% romaneasca semnificativa din acest segment de business.
Investitia in Viking Profil se ridica, intr-o prima etapa, la un milion de euro si se va derula pe parcursul primelor noua luni ale acestui an, fiind destinata dezvoltarii productiei si sustinerii canalelor de distributie, se arata in comunicatul de presa.
“De o perioada lunga de timp, analizez diferite propuneri de investitii venite de la antreprenori romani, Viking Profil fiind una dintre acestea. Consider ca este un moment oportun pentru a intra pe piata constructiilor, luand in considerare ca, in Romania, afacerile din acest domeniu au o dinamica exploziva, in urmatorii ani, putand atinge un procent de crestere anual de 25-30%”, spune Marius Ghenea, Presedintele Viking Profil.
Viking Profil este o companie care are capital 100% romanesc, specializata in productia sistemelor de invelitori metalice, tip tigla metalica, piese de finisaj, precum si toata gama elementelor componente. Firma a fost infiintata in 2005, la Ploiesti.
“Negocierile cu Marius Ghenea pentru preluarea Viking Profil au durat doar cateva luni intrucat a existat acea chimie de ambele parti, care este foarte utila in finalizarea proiectelor de investitii de acest gen. Ca antreprenor, imi doresc sa duc compania la urmatorul nivel de dezvoltare, sa ne atingem obiectivele stabilite, dar si sa ne consolidam o pozitie cat mai buna pe piata din Romania”, declara Radu Mircescu, Director General Viking Profil.
Compania a inregistrat in anul 2007 o cifra de afaceri de aproximativ 2,5 milioane de euro, in conditiile in care a fost primul an intreg de activitate comerciala a companiei. Pentru anul acesta, firma tinteste o crestere a afacerilor de pana la sase milioane de euro.
“Pentru ca firma sa aiba o evolutie pozitiva, este nevoie de o investitie in acest moment, precum si de suport pe partea strategica a dezvoltarii. Pentru 2008, ne propunem un randament al investitiei de peste 50%, astfel incat, in urmatorii trei ani, rezultatele investitiei exprimate in multipli ai banilor investiti sa ajunga de peste 3,5 ori mai mult”, a adaugat Marius Ghenea.
Anul acesta, compania si-a propus achizitia a inca trei linii de productie si deschiderea a cinci puncte de lucru in tara, localizate strategic, astfel incat sa acopere o cat mai mare parte a teritoriului national cu livrari de tigla metalica pe distante de 100 km sau mai putin. Viking Profil mai detine in prezent inca doua puncte de lucru la Craiova si la Bucuresti.
Producatorul de tigle isi propune pentru 2008 consolidarea pe piata, prin atingerea unei cote de 3,4%, care, intr-un ritm de crestere similar, ar putea ajunge in urmatorii doi ani la peste 10%.
Marius Ghenea apreciaza ca piata de tigla metalica pe care activeaza Viking Profil, care include piese de finisaj si accesorii, dar fara sisteme de jgheaburi si burlane, a avut anul trecut o valoare de circa 150 de milioane euro si va avea o crestere de pana la 20% anul acesta, ajungand la peste 180 milioane euro.
Ghenea are o experienta de 14 ani in mediul de business, atat ca antreprenor, lansand si dezvoltand propriile afaceri (Flamingo, Pcfun.ro, FIT Distribution), cat si ca manager al altor companii (Flanco, AccessNet, Idilis) sau investitor (fie la bursa, fie ca business angel).
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.