Se estimeaza ca in patru - cinci ani, TCE Post Office va aduce venituri de sapte - opt milioane de euro, compania intrand cu acest serviciu pe segmentul persoanelor fizice.
Dan Rosu, Business Unit Manager TCE Post si Project Manager TCE Post Office, a spus, in cadrul unei conferinte de presa, ca cele mai multe venituri din acest segment, 90%, vor proveni din servicii de colet.
Investitia in TCE Post Office este de de aproximativ 105.000 de euro pana in prezent, dintre care 100.000 de euro pentru sistemul IT, fiind facuta din fonduri proprii.
Restul investiei a fost alocat pentru sase oficii externalizate tertilor (4 in Bucuresti si cate unul in Ploiesti si Constanta), impreuna cu Diverta (alta companie din grupul RTC), se arata in comunicatul de presa.
Pe langa acestea, TCE Post Office mai este prezent pe piata printr-o retea de 46 oficii operate direct, urmand ca pana la sfarsitul anului sa fie deschise doua sute de oficii postale.
"In urmatorii cinci ani, sub acest nume vor functiona in Romania peste doua mii de astfel de oficii postale (operate direct sau in regim de agentie), deschise atat pentru persoane fizice, cat si pentru companii", spune Sorin Sofian, CEO la TCE Holding.
Kit-ul pentru un oficiu este de aproximativ 1.000 de euro, putand ajunge si la 600 de euro, in functie de spatiu. Un astfeld e kit cuprinde oficiul postal, sistem IT, cantar, semn de semnalizare.
Oficiile postale vor fi amplasate amplasate in zone cu trafic ridicat (retele de supermarketuri, retele de magazine la nivel national, librarii, centre de distributie presa, benzinarii, business centre etc.) si vor fi operate de TCE atat direct, cat si prin terti, in regim de agentie.
Sorin Sofian mai spune ca in prezent sunt in discutii cu o retea de servicii de proximitate.
O parte dintre serviciile oferite de TCE Post Office sunt cele postale de nationale (de tip trimitere postala simpla, recomandata si cu confirmare de primire) cu timp de tranzit intre trei - cinci zile lucratoare si cele internationale cu timp de tranzit de cinci - sapte zile lucratoare.
Alta parte a serviciilor TCE Post Office sunt cele de curierat national (cu livrare in 24 ore in intreg teritoriul Romaniei) si international (in doua - trei zile lucratoare).
International, serviciile sunt pentru 20 de tari din Europan, printre care Austria, Belarus, Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Rusia, Spania si Ungaria.
Plata pentru acest serviciu se face cash, fiind in dicutii pentru implementarea de sistem de POS.
Tinta companiei este de a fi bine prezenta pe oficii postale in momentul in care aceasta piata se va liberaliza, peste trei ani.
"Pana in 2013 nu mai vad sa mai intre cineva pe piata. Poate, dupa vor mai fi subcontractari din afara tarii", a mai spus Dan Rosu.
De asemenea, prin infiintarea acestui serviciu compania intentioneaza sa reduca din costuri, deoarece estimeaza ca 40% din costul unul colet este reprezentat de preluarea si livrarea acestuia direct de la expeditor, respectiv destinatar, si restul de transport.
"Posta va aduce bani foarte repede, ceea ce este foarte bine in criza", adauga Sorin Sofian.
Pe langa acest proiect, in acest an compania intentioneaza sa mai lanseze in partea a doua a anului un sortator automat de colete, in Brasov.
"Anul acesta vom incheia pe plus fata de anul trecut, dar probabil nu vom avea o crestere mai mare de 10%. In primele cinci lui, piata de curierat se comporta ca intr-un an normal, fiind pe crestere. In martie, am avut chiar o crestere foarte mare. La sfarsitul lui 2008 si in primele sase luni de anul trecut, a fost scadere de la luna la luna, cand am avut cele mai mari scaderi. Rezultatele din primele patru luni sunt mai bune decat cele din aceeasi perioada a anului trecut", mai spune Sorin Sofian.
Astfel, pentru acest an compania estimeaza venituri de maximum 22 milioane de euro.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.