Karim Kheirat, Country Manager-ul companiei, a spus pentru startups.ro ca firma va intra pe profit in septembrie, la doi ani si jumatate de la lansarea acesteia (in martie 2008) in tara noastra.
"Criza pentru noi a fost o oportunitate, pentru ca lumea a invatat lectia si a inceput sa reduca cazurile de neincasare. Lipsa de acces la finantare si de lichiditati pe piata i-a facut pe decidentii din Romania sa apeleze la servicii de preventie, sa incerce sa anticipeze problemele din portofoliul lor de clienti. Lumea a inceput sa invete lectia asta ca afacerile bazate pe incredere sau ca il cunosti pe directorul firmei cu care esti in relatii comerciale nu mai sunt suficiente ca sa iti garanteze ca vei primi banii", spune pentru startups.ro Roxana Toma, Head of Marketing&Operations la ICAP Romania.Karim Kheirat estimeaza ca, in acest an, compania va avea o cifra de afaceri de 1,1 milioane de euro, fiind de aproximativ 3,5 ori mai mare decat anul trecut, cand a fost de 300.000 de euro.In prezent, compania are, pe toate liniile de business, in jur de 220 de clienti, dintre care aproximativ 10% sunt din mediul financiar (banci, leasing, IFN-uri, factoring)."Companiile cele mici chiar nu sunt dispuse sa aiba genul acesta de costuri, pentru a-si evalua clientii, pentru ca intotdeauna raportezi la cat te costa sa evaluezi o companie cu expunerea ta fata de acea companie. Daca suma despre care discutam si pe care risti sa o pierzi este mica, nu se justifica o cheltuiala ca sa investighezi clientul. Portofoliul nostru este destul de diversificat pentru ca una dintre preocuparile noastre a fost sa avem o baza sanatoasa de clienti. Am abordat mai intai pe piata din Romania segmentul de industrie, companii producatoare sau din comert, din categoria bunurilor si serviciilor", adauga Roxana Toma.Cele patru linii de business ale companiei sunt informatii de afaceri, consultanta de management (de la consultanta clasica pana la cea pentru fonduri structurale, precum si studii sectoriale, in functie de codul CAEN) si servicii in resurse umane (de la executive search, headhunting pana la evaluarea de personal si leasing-ul de personal)."Cel mai important departament este cel de informatii de afaceri, care inseamna ca gestionam o baza de date cu toate companiile active din Romania, despre care colectam date din sursele oficiale. In functie de aceste date evaluam compania si o incadram intr-o clasa de risc, spunand clientilor nostri cat de riscant este sa intre in afaceri cu compania respectiva si care este probabilitatea ca potentialii lor clienti in orizontul de timp de un an sa nu-si onoreze platile la timp sau sa intre in faliment", mai spune Roxana Toma.In prezent, compania dezvolta proiecte pentru servicii financiar - bancare, pentru care investeste mult in IT, estimand ca pana la sfarsitul anului va avea in portofoliu trei companii mari din domeniu.Pretul pentru un raport complet, livrat in sapte zile, este de 45 de unitati de credit, iar valoarea unitatii difera in functie de volum (de la un euro pe unitate pana la 0,62 de euro per unitate).Termenele de livrare sunt de o zi, trei zile, cinci zile si ajung pana la sapte zile.Roxana Toma spune ca ICAP se adreseaza firmelor mijlocii (intre 50 si 249 de angajati, cifra de afaceri anuala neta de pana la 50 milioane euro sau detine active de 43 milioane euro) si celor mari.ICAP Romania are 30 de angajati.Parte din grupul din Romania este si Cycle Romania. Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.