Corina Nagacevschi a lansat in vara aceasta o publicatie pentru persoanele cu varsta de peste 60 de ani. Clientii platitori pe care ii targeteaza nu sunt insa consumatorii finali, ci copii si nepotii acestora, persoane familiarizate cu internetul si folosirea unui calculator.
Corina Nagacevschi (foto) a inceput sa se gandeasca la realizarea unei reviste pentru pensionari inca de acum doi ani, ea fiind preocupata de problemele persoanelor in varsta.
“Tot gandindu-ma la proiectul acesta mi-am dat seama ca nu pensionarii trebuie sa cumpere revista. Ei trebuie doar sa o citeasca. Si nu exista pensionari, fiecare dintre ei este parintele cuiva. Nu este vorba neaparat de o revista, cat despre a intermedia o emotie dintre copii si parinti, pentru ca, de multe ori, copiii nu mai au timpul necesar sau prioritatile lor sunt usor date peste cap si contacul cu parintii este sporadic”, spune pentru startups.ro Corina Nagacevschi, director executiv si co-fondator al revistei 60 Plus.
Astfel, copiii sau nepotii se aboneaza online la revista, iar aceasta este livrata in format print, parintilor sau bunicilor, prin posta, sub forma unui cadou.
Experienta profesionala a Corinei nu este in media, ci in web design, unde lucreaza de cinci ani (detine firma Ceva mai mult design, cu brandul Ceva Design). Insa, in proiectul 60 Plus l-a implicat si pe sotul ei, afacerea devenind una de familie.
Primul numar al publicatiei a aparut in vara acestui an, dar echipa a inceput sa lucreze la proiect de la sfarsitul lui 2009.
In afara de cei doi fondatori, revista are sase coaboratori pentru partea editoriala, precum si un redactor sef, Anca Hromadnik. Stabilirea titlului si a sloganului a fost externalizata si realizata de Florin Cojocaru si Andrei Galeata de la Scryb. Site-ul 60 Plus a fost realizat de firma de web design a Corinei.
Conceptul revistei
Corina Nagacevschi spune ca revista este gandita sub forma unui manual pentru pensionari, fiind publicata o data la doua luni.
“Majoritatea articolelor, cu exceptia interviului, sectiunii de istorie etc, sunt de tip <cum sa>. Am incercat sa evitam orice termeni trendy, cool si sa folosim mereu un ton pozitiv si motivant. De asemenea, am evitat referinte la ultimele stiri, la politica, religie etc. Sunt informatii pe care fiecare le gaseste in alte publicatii si nu am incercat sa ne substituim acestora”, adauga Corina Nagacevschi.
Revista are in jur de 20 de rubrici, dedicate unor teme precum: sanatate, familie, interviu, culinar, gradina, animale, istorie, practic si util.
“Vom incerca sa mentinem categoriile respective atata timp cat vor fi dorite de cititori. Fiecare dintre categoriile mentionate ofera o libertate suficienta in alegerea continutului, in acelasi timp asigurand contextul potrivit pentru persoanele varstinice”, mai spune Corina Nagacevschi.
Numarul standard de pagini este de 92, cu variatii in functie de subiectele abordate in fiecare editie.
Strategia fondatorilor este sa distribuie revista doar pe baza de abonament, fara ca aceasta sa poata fi cumparata de la chioscurile de ziare.
“Modelul de business nu se sustine prin reclama, cum fac alte publicatii, ci prin abonamente. Reclamele, daca vor aparea, vor fi alese cu grija, pentru a fi o reala sursa de informare pentru cititori”, spune Corina Nagacevschi.
Un abonament pentru un an (sase numere ale revistei) costa 149,9 lei, iar unul pentru doi ani (12 numere) costa 279,9 lei.
“Abonatii pot renunta la abonament oricand si vor primi inapoi contravaloarea numerelor nelivrate. In plus, primul numar este oferit cadou primilor 1.000 de abonati, fara nici o obligatie”, mai spune directorul executiv al 60 Plus.
Investitia in afacere
In planul de afacere initial, valoarea investitiilor era de 20.000 de euro, inclusiv cheltuielile pentru primul an de functionare.
“Apoi, am inceput sa ne punem intrebarea <Chiar ne trebuie asa ceva?>. Am ajuns la concluzia ca internetul este un sediu foarte bun pentru noi si ca nu ne trebuie angajati, pentru ca putem colabora cu redactorii nostri pe contracte de drepturi de autor. Toate colaborarile de care aveam nevoie, atat cu persoanele fizice, cat si cu companiile alese de noi, sunt de tip comercial - platim exact ce s-a livrat. Am evitat investitiile, transformandu-le, pe cat posibil, in cheltuieli. Incercam sa ne mentinem intr-un buget de cheltuieli foarte strict”, spune Corina Nagacevschi.
Acest tip de organizre a facut ca revista sa poata fi “condusa” online.
“Nu stiu daca am avut in total poate zece intalniri, care erau intre noi (n.red. - Corina si Valentin Nagacevschi), redactorul sef si art director. Aceasta abordare online ne-a adus in situatia ciudata in care ne-am cunoscut redactorii, fata in fata, la lansare. Nu cred ca s-a printat un toc de hartie inainte de publicarea revistei”, mai spune fondatoarea 60 plus.
In urma acestor decizii de strategie, investitia initiala a scazut la 5.000 de euro, incluzand primul tiraj, iar cheltuielile pentru celelalte editii vor fi acoperite din abonamentele contractate.
Se estimeaza ca la 400 - 450 de abonati pe luna sau 5.000 de abonati anual revista va fi profitabila.
“Ne-am dori sa ajungem la 5.000 de abonati inainte de iulie anul viitor. Depinde foarte mult de politicile de marketing pe care le vom folosi in continuare si de notorietatea de care vom beneficia de pe urma abonatilor. Noi am mers invers, de la breakeven ne-am propus un anumit numar de abonamente pe luna, care este necesar sa fie realizat”, adauga Corina Nagacevschi.
Cum va fi promovata revista
In prima faza, promovarea revistei se face viral, online, urmatoarea etapa fiind cea a advertorialelor pe alte alte site-uri.
“Preferam ca oamenii sa vorbeasca despre afacerea noastra ca fiind o idee buna, care i-a surprins si nu din cauza ca le-am trimis spam de 7.000 de ori. Nu avem o promovare agresiva si nu vrem <sa intrerupem> auditoriul cu produsul nostru, dar credem ca este o idee buna care poate fi un subiect de discutii“,spune Corina Nagacevschi.
Dezvoltarea afacerii
Folosind acelasi model de business, al produselor care sunt vandute pentru a fi oferite cadou, fondatorii 60 Plus intentioneaza sa ofere persoanelor in varsta si alte produse.
“Revista este un prim pas in ceva mult mai mare. In mare masura va fi o interactiune destul de frecventa cu abonatii, cu copii celor care citesc revista, pentru a ne hotari ce servicii sa oferim. Vom alege cu atentie produsele si serviciile, ca sa ne sustina reputatia si increderea pe care o castigam. Orice produs promovat va fi atent verificat prin prisma calitatii”, spune Corina Nagacevschi.
Cei de la 60 Plus pregatesc si un browser pentru pensionari. Solutia trebuie sa le dea utilizatorilor accesul la instrumentele de baza cel mai des folosite, precum motoare de cautare, e-mail, fotografii si chat.
DE RETINUT:
60 Plus este o revista dedicata pensionarilor, ideea afacerii fiind a Corinei Nagacevschi, web designer.
Clientii platitori pe care ii targeteaza publicatia nu sunt consumatorii finali, ci copii si nepotii acestora, persoane familiarizate cu internetul si folosirea unui calculator.
Copiii sau nepotii se aboneaza online la revista iar aceasta este livrata in format print, parintilor sau bunicilor, prin posta, sub forma unui cadou.
Echipa a inceput sa lucreze la revista la sfarsitul anului trecut, iar primul numar a aparut in vara acestui an.
Revista este distribuita doar pe baza de abonament si nu se va gasi la chioscurile de ziare.
Investitia initiala a fost de 5.000 de euro, inclusiv primul tiraj, estimandu-se ca publicatia va intra pe profit la 400 - 450 de abonati pe luna sau 5.000 de abonati anual.
Redactor: Alina Botezatu
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.