Afirmatia ii apartine lui Adrian Mironescu, owner Idegrafo, consultant si designer de identitate de brand, care ii sfatuieste pe freelanceri sa-si caute tot timpul parteneri.
Daca vorbim de pretul platit, regulile jocului si reteta succesului pentru un “alergator de cursa lunga”, primele ingrediente tin de implicare si de o comunicare deschisa si sincera cu clientul, potrivit lui Adrian Mironescu.“Chiar renumitul Wally Olins spunea <Desi aceste firme de consultanta mari (cu zeci de angajati) au experienta si sunt <sigure>, realizarile lor sunt banale si neinspirate; se ascund in spatele unui proces cu un jargon complicat, in incercarea de a-l invalui in putin mister>”, spune pentru startups.ro Adrian Mironescu.Ce conteaza este rezultatul gandirii creative, imaginative, iar un independent sau o firma mica de consultanta pot aduce “un ochi proaspat si o minte deschisa”.“Cu siguranta exista exceptii in ambele variante, dar ideea pe care doresc sa o transmit e ca o minte sclipitoare poate concura in creativitate chiar cu firmele gigant si e demna de luat in considerare. E nevoie si de clienti deschisi. Puterea echipelor se poate pastra oricand printr-o retea vasta de colaboratori talentati. De fapt aceasta este tendinta actuala si calea de viitor”, detaliaza Adrian Mironescu.El spune ca nu crede in independentii izolati, ci in cei care cauta oameni talentati si interesanti cu care sa colaboreze. Mironescu mai spune ca pe viitor are in vedere un concept de spatiu creativ comun destinat independentilor (designeri, programatori, copywriteri, etc.) in care sa lucreze impreuna.“Intalnesc din ce in ce mai multi profesionisti excelenti care au ales calea independentei. Pentru ei va avea loc Conferinta Freelanceri.ro, unul din rolurile acestei conferinte fiind cel de a facilita networking-ul”, mai spune Adrian Mironescu, unul dintre speakerii prezenti la eveniment.“My way”Adrian Mironescu spune ca si-a descoperit pasiunea pentru design, branding și interdisciplinaritate inca din primii ani de facultate (Facultatea de Informatica din Iasi), in urma cu sase - sapte ani. A preferat atunci sa nu se angajeze, ci sa se implice independent in proiecte, atat comerciale, cat si educationale, pentru a castiga experienta.Inainte de a termina facultatea, a fost recrutat sa lucreze la INW, o companie britanica de dezvoltare web cu activitate in Iasi. I-au placut colegii, dar a realizat ca nu avea posibilitatea de a se dezvolta suficient ca angajat.“Independenta iti permite sa ai propriile prioritati, insa nu mai ai parte de aceeasi siguranta financiara pe care ti-o da statutul de angajat. Aceasta nesiguranta te poate face sa renunti sau te poate face sa devii mai bun, sa avansezi. Am dorit sa cunosc si experienta de angajat si mi-a prins foarte bine. Am vazut cum e organizata o firma si ce ar trebui sa fac sau nu ca <owner>”, explica Adrian Mironescu.Pretextul de a trece la independenta a fost cererea primita din partea conducerii Universitatii “Alexandru Ioan Cuza” de a reface site-ul institutiei. Aceasta alegere i-a adus noi responsabilitati (taxe, administrare etc.) dar si multe oportunitati.“Unul din motivele pentru care mi-am dorit propria cale a fost sa cunosc oameni interesanti si business-uri cat mai diverse. Am putut intra intr-o foarte mare varietate de domenii, de la educatie la medicina, de la industria grea la online. Astfel de experiente iti maresc mereu orizonturile si poti avea o viziune ampla si obiectiva asupra provocarilor. Poti extrage esenta si gasi solutiile potrivite”, povesteste Adrian Mironescu.El spune ca brandingul e un domeniu interdisciplinar ce iti permite sa inveti in permanenta despre designul grafic, despre online, copywriting, marketing, psihologie, sociologie, despre business si multe altele, si sa aplici ceea ce ai invatat.“Nu poti fi insa mereu un <one man show> si trebuie sa fii constient de asta. Personal chiar caut parteneri. Faptul ca am trecut prin toate etapele nu poate decat sa ma ajute. Mai cred mult in <Givers' gain>”, mai spune Adrian Mironescu. Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.