Furnizorul american de astfel de solutii a intrat de curand pe piata din Romania, prin partenerii locali Asseco si Lucas Communication Services.
Estimarea a fost facuta in functie de PIB-ul Romaniei, de numarul de locuitori si de cel al companiilor din industrii de top din tara noastra.
"Aceasta valoare include doar valoarea licentelor, nu si pe cea a serviciilor de implementare sau a infrastructurii hardware necesare", explica Marcin Grygielski,
Territory Manager pentru Europa de Est al Interactive Intelligence, intr-un comunicat de presa.
Interactive Intelligence a fost fondata in 1994, are sediul central la Indianapolis (SUA), birouri in America Latina, Europa, Orientul Mijlociu, Africa si Asia si este listata pe bursa americana.
Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 26% fata de anul anterior, ajungand la 209,5 milioane de dolari, din care 50% din solutiile in cloud computing. In prezent, compania are peste 4.500 de clienti la nivel international, pentru care lucreaza in jur de 1.000 de angajati.
Marcin Grygielski a subliniat, intr-o conferinta de presa, ca au inceput sa ia in calcul intrarea in tara noastra anul trecut si ca au facut deja un proiect aici, pentru Allianz-Tiriac Asigurari, dar in prezent nu are incheiate alte contracte pe plan local.
"In ultimii ani, Romania a devenit o destinatie pentru externalizarea serviciilor propice pentru companiile externe, datorita pregatirii educationale a fortei de munca, a infrastructurii telecom dezvoltate si a numarului mare de vorbitori de limbi straine. Aceste centre locale de outsourcing isi vor putea creste si mai mult avantajul concurential pe pietele externe operand pe baza unor solutii software de ultima generatie", adauga Marcin Grygielski.
Piata din Romania
Conform datelor Interactive Intelligence, in Romania sunt aproximativ 250 de centre de contact, dintre care in jur de 20% au solutii de ultima generatie. Aproximativ 60% dintre acestea furnizeaza servicii in-house pentru companii locale, in special in domenii precum bancar, asigurari, telecom si utilitati, iar restul de 40% sunt centre in regim de outsourcing, care furnizeaza servicii pentru companii din strainatate.
"Cel mai mare potential de crestere il are segmentul centrelor de contact in regim de outsourcing. Acesta va creste la peste 50% din totalul centrelor de contact din Romania, pe masura ce tot mai multe companii straine isi externalizeaza serviciile de suport clienti", explica Marcin Grygielski.
El considera ca, dintre serviciile de suport clienti furnizate de companiile locale, cele de voce vor continua sa creasca in urmatoarea perioada, insa intr-un ritm mai scazut, pe masura ce companiile de profil isi vor reduce o parte din numarul de birouri teritoriale si isi vor consolida activitatile la nivel regional, dar noile canale de contact, precum serviciile de e-mail sau chat, vor fi printre cele mai dinamice.
"Piata de solutii pentru centre de contact din Romania are un potential de crestere extrem de ridicat. Noul mediu economic si concurenta din ce in ce mai acerba au determinat cea mai mare parte dintre companii sa acorde o importanta majora serviciilor de relatii cu clientii", completeaza Marcin Grygielski.
Interactive Intelligence isi propune, in urmatorii trei - patru ani, o cota de piata de 50% pe segmentul solutiilor pentru centre de contact dedicate sectorului financiar.
Impreuna cu cei doi parteneri locali, compania americana intentioneaza sa incheie in acest an cinci contracte cu companii mari, din domenii precum bancar, asigurari, utilitati sau centre de outsourcing.
In urmatorii doi ani, obiectivul companiei americane este de a deschide o subsidiara in tara noastra.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.