Marcello Bottoli, Operating Partner la Advent International, fost Presedinte si CEO la Louis Vuitton Malletier si Samsonite, spune ca aceasta este una dintre regulile pentru succesul in retail.
El a mentionat, in conferinta SEEPEA (South Eastern Europe's Private Equity and Venture Capital Association, Asociatia Fondurilor de Private Equity si Venture Capital din Sud-Estul Europei), ca celelalte reguli de succes sunt:
• segmentarea magazinelor dupa tipurile de produse cumparate de oameni, nu dupa regiune;
• clustere de magazine;
• creeaza o oferta pentru cei 80% care nu cumpara de la tine, nu pentru cei care cumpara deja;
• inlocuirea costurilor rele cu cele bune; sa se analizeze mai bine ceea ce aduce venituri raportat la valoarea investitiilor;
• cea mai buna investitie pe care o poate face un retailer este in calitatea echipei, de exemplu, cum sa-i sfatuiasca pe clienti, dar aproape nimeni nu o face.
"Investiti in procese grozave, nu doar arta si stiinta, de ce cumpara oamenii de la tine, de ce nu si de ce din alta parte. Pentru a aduce crestere pe termen lung, nu trebuie sa deschizi <noi usi> (n.red. - noi magazine), ci sa fii capabil sa cresti vanzarile in acelasi magazin", a detaliat Marcello Bottoli.
El a subliniat ca pentru retaileri sunt multe oportunitati atractive in extinderea internationala, dar cel mai bine este sa testeze online daca exista potential pe acea piata.
Alte aspecte la care ar trebuie sa fie atenti retailerii in urmatorii ani sunt ca: populatia imbatraneste; 80% din PIB-ul global va fi realizat in urmatorii ani pe pietele emergente; circa 100 de milioane de oameni se muta dintr-un oras in altul in fiecare an; preturile materiilor prime s-au dublat in ultimii ani; creste numarul de persoane sub pragul saraciei; evolutia baby-boomer-lor (n.red. - generatia nascuta intre 1946 si 1964), care incep sa aloce tot mai multe resurse pentru relaxare si ingrijire; lifestyle - orientarea spre a-i face pe oameni sa se simta bine, inclusiv in business.
Marcello Bottoli a mai spus ca alta tendinta este legata de noile design-uri si tipuri de magazine. De exemplu, unii retaileri din SUA inchiriaza foste depozite pe care le transforma in magazine.
"Oamenii au obosit sa cumpere in big boxes. Tendinta este de a alege brandurile locale, pentru ca oamenii au obosit sa se duca intr-un mall care arata la fel si prefera pietele, asa cum erau inainte. Acest concept va ajunge si in Romania", a spus Marcello Bottoli.
Alta tendinta este inchirierea accesoriilor de lux, tot procesul desfasurandu-se online.
De asemenea, sunt designeri care creeaza colectiile pe baza propunerilor de la clienti. Unul dintre aceste exemple este Oscar de la Renta.
Alt exemplu este Amazon.com, care a creat o aplicatie prin care cumparatorul poate verifica pretul de pe Amazon.com (prin scanarea codului de bare), atunci cand gaseste produsul in alt magazin.
"Telefonul mobil va fi mijlocul de comunicare cel mai <disrupted>, in viitor, in ceea ce priveste oportunitatile oferite. Online shopping-ul nu este o optiunie, trebuie sa o faca. Nu poti alege. Astazi, daca esti un big box si nu esti online, atunci ai o mare problema", a subliniat Marcello Bottoli.
Pentru extinderea internationala, Operating Partner-ul Advent International a mentionat urmatoarele lectii cheie:
• Pe plan international fa lucrurile la care esti bun. Majoritatea retailer-ilor incearca sa experimenteze.
• Disciplina. Stabileste clar cat investesti, cat vrei sa obtii si in cat timp.
• Verifica piata.
"Acesta este punctul fundamental. Nu este obligatoriu sa fii de succes in alta tara, daca esti la tine acasa. Mai bine te intrebi ce anume din oferta ta ar merge in acea piata", a completat Marcello Bottoli.
• Conducerea trebuie sa fie locala, dar strategia nu.
• Pe pietele indepartate cultural si teritorial, este mai bine ca retailer-ul sa deschida impreuna cu un partener local.
• Parteneriatul cu un localnic este important, deoarece mediul local se poate schimba peste noapte, iar un investitor strain nu poate anticipa acest lucru
• Brandurile trebuie sa fie unele de succes pe piata de unde provin.
"Nu foloseste nimeni aceste puncte forte, pentru ca toata lumea face si nu sta sa se gandeasca. Unii le folosesc, cei mai buni din industrie. In retail, inovatorii se vor bucura de oportunitati interesante in urmatorii ani", a precizat Marcello Bottoli.
El a adaugat ca antreprenorii nu trebuie sa creada pe cuvant niciun investitor, inclusiv pe ei, ci sa verifice toate informatiile.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.