Roger Croes, Head of Search la MEC Global UK, a mentionat ca aceasta este una dintre tendintele din publicitatea online.
Astfel, nu exista un super dispozitiv, ci platforme care se conecteaza unele de celelalte, fara sudura si elegant.
Alta tendinta este aceea ca se trece de la volumul la valoarea fanilor si followerilor.
"Nu conteaza cati fani ai, ci cati au vorbit despre tine", a mentionat Roger Croes, in conferinta Internet Mobile World.
O tendinta este aceea ca exista patru mari companii (Apple, Google, Facebook si Microsoft), care, in ciuda aparentelor, nu sunt doar de tehnologie, ci influenteaza mai multe industrii, perturbandu-le prin crearea unei competitivati in crestere.
"Probabil, Google te cunoste mai bine decat partenerul. Sunt multe informatii pe care le are Google, ceea ce te sperie. La fel, Facebook. Microsoft se intoarce cu Windows 8, cu care devine din nou o companie atractiva", a detaliat Roger Croes.
Dezvoltarea internetului, fapt ce duce catre era continutului reprezinta o alta tendinta din publicitatea online. Pe masura ce internetul se extinde tot mai mult, comunicarile de marketing vor avea traseul unei abordarii in care continutul este centrat in jurul brandului. Acest lucru va livra consumatorilor o valoare prin comunicare, la fel de mare precum a produselor pe care le promoveaza.
"Din perspectiva business-ului, prea mult continut si nerelevant este mai mult o problema interna", a explicat Roger Croes.
Realizarea de poduri de comunicare prin date este o alta tendinta din publicitatea online. Depinde cine are toate acele date si cum sunt folosite.
"Administrarea datelor este unul dintre lucrurile la care Google este extrem de bun. Este interesant sa te gandesti la ce ar putea face Facebook, daca devine motor de cautare. Depinde ce fel de date sunt. Este multa valoare adaugata, in functie de tipuri de date. Una dintre cele mai mari proble din organizatii este ca oamenii nu sunt conectati intre ei, deci nu exista nici conexiune intre date", a mai spus Roger Croes.
Gamification este o alta tendinta din online advertising. Gamification este actiunea de a folosi motivarea oamenilor prin folosirea strategiilor din jocuri in situatii de non-joc.
Alex Cernatescu, CEO si Head of Strategy la Infinit Solutions Agency, a spus ca gamification ajuta la deblocarea situatiilor.
"Poti premia oamenii cu orice. In prima faza le dai orice fel de premii, de-abia in a doua faza le poti da bani. Functioneaza pentru ca premiile cresc pe masura ce se joaca tot mai mult. Din acest motiv nu este bine sa ai premii in bani. Ar trebui sa eviti banii de tot in gamification", a detaliat Alex Cernatescu.
In octombrie, Rompetrol va lansa jocul Oil Craft, care va fi gratis si prin care se vor putea castiga premii reale.
George Lemnaru, cofondatorul Green Horse Games, a spus ca exista doua tipuri de specialisti: cei care stiu regulile si cei care stiu de ce exista acele reguli.
"De ce se joaca oamenii? In primul rand, oamenii joaca pentru a descoperi lumea din jurul lor. In al doilea rand, pentru a se antrena pentru activitati serioase. Iar in al treilea rand, pentru a-si gasi locul in <trib>. A te juca este ceva natural in sistemul nostru educational si ajuta la a intelege cat de interesante pot fi realitatile din jurul nostru. Dar trebuie sa fii atent, pentru ca nu este exact ca in realitate", a subliniat George Lemnaru.
El a precizat ca cel mai important lucru este sa se mentina un ritm de focusare a motivatiei.
Regulile de motivare sunt: tinta, care trebuie sa fie epica, clara si tangibila, precum si sa ofere feedback; mastery sau dificultatea; autonomia.
"Cel mai important lucru este flow-ul de motivare. Ca designer trebuie sa ai tot timpul un echilibru intre nivelul de dificultate si skill-uri, ca sa nu se plictiseasca jucatorii sau sa devina frustrati. Autonomia este atunci cand eu iau deciziile, ca jucator, iar ca designer trebuie sa faci schimbari in joc", a mai spus George Lemnaru.
Costin Dragomir, cofondator si designer la Mind Treat Studios, a spus ca distractia este principalul motiv pentru care se foloseste gamification, in prima faza, in a doua faza se finiseaza ceea ce exista si in a treia faza apare pasiunea.
"Fun-ul este ascuns in detalii, in executie", a mentionat Costin Dragomir.
Alex Cernatescu a precizat ca gamification-ul de baza este partea oricarui program de loializare.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.