Valoarea veniturilor din acest an pentru jucatorii de online din IAB Romania a urcat treptat din ianuarie pana in iunie, iar in iunie si mai au fost cam la acelasi nivel.
Conform unui studiu realizat de Pricewaterhouse Coopers pentru IAB Romania, in primele sase luni din 2012, valoarea acestei piete a urcat cu aproximativ 7% fata de aceeasi perioada din 2011, ajungand in jurul a 46,6 milioane de lei.
Ruxandra Bandila, Marketing&Business Development Manager la Pricewaterhouse Coopers Romania (PwC), a mentionat intr-o conferinta, ca aceasta suma include doar jucatorii inscrisi in IAB Romania.
La studiu au raspuns reprezentantii a 1.500 de site-uri din Romania, a caror informatii nu sunt auditate. Prima editie a acestui studiu a fost in 2007. Google si Yahoo! nu participa la acest studiu.
Ruxandra Bandila a subliniat ca primul semestru reprezinta, de obicei, mai putin din intregul an, iar rezultatele bune din acest semestru sunt un semn bun pentru intregul an.
"Daca primul semestru este mai mare, putem estima ca pe intregul an cifra va fi mai mare. Desi cresterea de 7% poate fi privita ca una medie, pot spune ca, in actuala situatie economica si privind alte industrii, este o zi insorita si sper ca suma va creste rapid. In ceea ce priveste industriile de unde provin cele mai multe venituri nu s-a schimbat nimic", a adaugat Ruxandra Badila.
Cele mai multe venituri (3,91 milioane de lei) au venit din telecom, urmat de auto (3,34 milioane de lei), finante (2,82 milioane de lei), food (2,14 milioane de lei), bauturi (2,01 milioane de lei), retail online (1,93 milioane de lei) si entertaiment si media (1,73 milioane de lei).
Ruxandra Bandila a subliniat ca exista o schimbare de proprietate, deoarece acum clientii detin datele, nu companiile, iar cea mai mare preocupare a consumatorilor este legata de datelor si de protectia acestora. Astfel, abordarea este de a colabora mai mult cu consumatorul.
Un material startups.ro. Toate drepturile rezervate.